تصویر
دوران مماشات با اخلالگران نظم و امنیت به پایان رسیده است
12 آبان 1401 - 8:43
2
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در دیدار برخی از اساتید گروه های مختلف آموزشی بر پرهیز از کارهای قهری تاکید و اعلام نمود که دوران مماشات با اخلالگران نظم و امنیت در دانشگاه به پایان رسیده است و در صورت ادامه با خاطیان برخورد انضباطی خواهد شد.
ارسال توسط :
پ
پ

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد در دیدار برخی از اساتید گروه های مختلف آموزشی بر پرهیز از کارهای قهری تاکید و اعلام نمود که دوران مماشات با اخلالگران نظم و امنیت در دانشگاه به پایان رسیده است و در صورت ادامه با خاطیان برخورد انضباطی خواهد شد.

دکتر حسین کلانتری خلیل آباد در این نشست بیان داشت: ما یک نظام هستیم و نظام ما نظام اسلامی است که بر پایه مبانی اخلاقی ، دینی و اسلامی بنا نهاده شده است و دشمنان به این موضوع توجه داشته و همواره به دنبال مقابله با این نظام هستند و پیشرفت هایی که کشور در سال های اخیر داشته برای آنان آشکارتر شده و در این راستا سعی بر سرکوب کردن نظام اسلامی دارند ولی ما به فرموده امام خمینی(ره) با ایمان و وحدت کلمه قدم برداشته و بر دشمنان غلبه خواهیم کرد، ایمان و وحدت کلمه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ادامه دارد و این اتحاد باید در دانشگاه نیز تقویت شود و اساتید دانشگاه نیز در کنار مسئولان دانشگاه باید در همه ی عرصه ها حضور داشته و نقش آفرینی کنند.
دبیر هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز افزود: همه آنهایی که برای فوت خانم امینی اشک تمساح ریختند هیچکدام برای حادثه شیراز که یک فاجعه بزرگ بود هیچ دلسوزی و اقدامی نکردند.
وی افزود: آنجایی که غباری از ابهام وجود دارد نباید موضع گیری کرد که متاسفانه بعضی از اساتید در قضایای اخیر موضع گرفتند و باید به این موضوع توجه داشته باشند که هیچ فرد یا گروهی با فحاشی ، هنجارشکنی و ایجاد رعب و وحشت در دانشگاه نمی توانند اقدامی انجام دهند و اساتید وظیفه هدایت دانشجویان را برعهده دارند و این فقط وظیفه مسئولین دانشگاه نیست بلکه همه باید در میدان باشند و دانشجویان را به درستی راهنمایی کرده و از هجمه دشمنان دور نگه دارند.
دکتر کلانتری اظهار داشت : انجام کارهای در دانشگاه باید بیشتر شود حتی در سالجاری نیز جهت انجام کارهای فرهنگی بودجه خوبی اختصاص داده شده است و بر همین اساس باید کار فرهنگی تعریف و با اجرایی کردن آن تاثیرگذاری لازم را داشته باشد و همه باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: اساتید باید جدیت لازم در برگزاری کلاس ها داشته و دانشجویان را به حضور منظم در کلاس ها تشویق نمایند و با دانشجویان در ۵ دقیقه اول کلاس درخصوص دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی صحبت کنند و آن را با زمان قبل از انقلاب قیاس نمایند و همچنین باید سعی شود شرایط آرامش را به وضع بهتری سوق داده و به وضع مطلوب تری تغییر دهیم و دانشجویان در کلاس حاضر شده و به فعالیت علمی خود بپردازند .
این استاد تمام دانشگاه اظهار داشت: برخی از خانواده ها از وضعیت آموزشی فرزندانشان بی خبر هستند و اطلاعی از حضور آنان در سرکلاس ندارند که می بایست جلسات کمیته تعامل خانواده و دانشگاه تقویت شود.
دکتر کلانتری گفت: کارهای قهری پاسخ نمی دهد و باید کاری انجام دهیم که از طریق اقناعی باشد یعنی بتوانیم افراد را جذب کنیم و تجمعات صورت گرفته در روزهای اخیر دور از شان دانشگاه بوده و همه باید بدانند که دوران مماشات با اخلالگران نظم و امنیت و اغتشاشگران به اتمام رسیده و با هیچ کسی تعارف نداریم و اینکه افراد در جامعه عکس امام و رهبری و سردار سلیمانی و .
.
.
را پاره کند و یا پرچم جمهوری اسلامی را آتش بزند مورد پسند نیست و با این افراد نباید مماشات کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج اضافه کرد: در این دوران احساس شد که دو ایران وجود دارد اولی ایران مقتدر با رهبری فرزانه و مقتدر و دومی ایران مجازی که عده محدودی هستند و کاری از دستشان بر نمی آید و عده ای خیال می کردند با انجام یک سری اقدامات هنجارشکنانه همانند اغتشاشات سال های ۷۸ ، ۸۸ و ۹۸ می توانند راه به جایی برده و اقدامی انجام دهند ولی بدانند در دستیابی به این آرزو ناکام مانده و خواهند ماند.
دکتر کلانتری با اشاره به اقدامات اساسی در دانشگاه گفت: برگزاری جلسات کمیته تعامل خانواده و دانشگاه، برگزاری جلسه دبیران مجموعه های فرهنگی و تشکل ها از قبیل کانون های فرهنگی، نشریات و انجمن ها علمی، اختصاص دو ساعت کارفرهنگی در هفته و صحبت با دانشجویان، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و تریبون آزاد ، برگزاری اردوهای یکروزه و استفاده از توان اساتید در مدیریت اردوها و تبیین پیشرفت و اقتدار ایران، تاسیس صندوق قرض الحسنه دانشجویی، ایجاد کانون های فرهنگی بیشتر و افزایش تعداد نشریات دانشجویی، تولید محتوا جهت بیان اقدامات دانشگاه، فضاسازی محیطی دانشگاه و بهره گیری از توان اساتید از جمله اقداماتی است که می توان در داخل دانشگاه انجام داد و در انجام این کارها باید از تصدی گری فرهنگی پرهیز کرده و به سمت هدایت، حمایت و نظارت سوق داده شود و با بهره گیری از توان افراد بیشتر قطعا پیشرفت حاصل خواهد شد.
در ادامه هریک از اساتید حاضر در جلسه به بیان دیدگاه های خود پیرامون مسائل مختلف پرداخته و راهکارهای لازم درخصوص رفع مشکلات موجود را بیان داشتند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.