تصویر
دوره ابتدایی طلایی ترین پایه آموزش است
19 دی 1401 - 12:39
5
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: دوره ابتدایی به عنوان پایه و اساس آموزش ، طلایی ترین دوره است که باید تربیت اصلی دانش آموزان درآن شکل گیرد.
ارسال توسط :
پ
پ

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: دوره ابتدایی به عنوان پایه و اساس آموزش ، طلایی ترین دوره است که باید تربیت اصلی دانش آموزان درآن شکل گیرد.

" معصومه نجفی پازوکی " در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان البرز افزود: مدارس دوره ابتدایی نقشی بی بدیل در پرورش سرمایه های انسانی جامعه برعهده دارد.
وی رویکرد معاونت آموزش ابتدایی را ارزش نهادن به کرامت کودکان و ایجاد فرصت های مناسب یادگیری های ماندگار و لذت بخش برای تمامی کودکان ایران اسلامی متناسب با اهداف سند تحول بنیادین ذکر کرد.
وی خاطرنشان کرد: در کنار امور آموزش باید به دانش آموزان در کلاس درس به بیان مسائل متناسب با سن آنان پرداخت تا مهارت های لازم برای زندگی کردن را کسب کنند و ارزش های انسانی در آنان شکل گیرد.
نجفی با اشاره به اینکه کیفیت‌بخشی به فرآیندهای آموزش و یادگیری از اولویت های این معاونت در وزارت آموزش و پرورش است، یادآورشد: در واقع بررسی و ارزیابی این فرآیند موجب بهبود مستمر و پاسخگویی به نیازهای جامعه هدف می شود.
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همواره در دیداربا معلمان از چهار کلیدواژه سیاست‌گذاری آموزشی، فضا و تجهیزات، معلم و محتوا به عنوان ارکانی که می‌توانند یک نظام آموزشی را مورد حمایت قرار دهند، نام می برند که باید به آن توجه کنیم.
وی با بیان اینکه توانمندسازی معلم به معنای واقعی مورد تاکید است، اضافه کرد: این معاونت بخش عمده‌ای از برنامه‌های خود را متمرکز بر توانمندسازی معلمان و ارتقای کیفیت آموزش درنظر گرفته است که طراحی بسته آموزشی ویژه کلاس اولی‌ها و برنامه توانمندسازی معلمان از آن جمله است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: بسته آموزشی برای هشت هزار و ۳۰۰ کلاس روستایی در سراسر کشور به صورت هفتگی تهیه و ارسال می‌شود.
وی افزود: آموزش در کلاس های درس دوره ابتدایی باید از تنوع برخوردار باشد و همچنین به شبکه‌سازی قوی و گفتمان‌سازی آموزشی در مدارس را مورد توجه قرار دهیم.
نجفی رکن اصلی تحول در جامعه را معلم دانست که باید به لحاظ آموزشی و تربیتی در مدارس نقش خود را به خوبی ایفا کند.
وی ادامه داد: توجه به اهداف سند تحول بنیادین و تربیت دانش آموزان تمام ساحتی باید مورد توجه همه مدیران مدارس رار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز دراین جلسه گفت: برش استانی حقوق کودک در استان البرز مراحل نهایی را طی می کند.
" علی حجرگشت " اظهارکرد: آموزش و پرورش البرز به رغم کمبودها و محدودیت ها توفیقات زیادی دارد اما زیرساخت های استان از نظر نیروی انسانی و فضای آموزشی نیاز به تقویت و حمایت دارد.
وی یادآورشد: یکی از گلمندی های معلمان مدارس ابتدایی در بازدیدهایی که انجام می شود به تعدد طرح ها در این دوره مربوط می شود که این موضوع مهم نیاز به بازنگری دارد.
وی ادامه داد: برای تربیت تمام ساحتی دانش آموزان باید تلاش کنیم تا دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.