تصویر
دولت گذشته از تولید واکسن در موسسه رازی حمایت نکرد
24 دی 1401 - 11:03
2
نماینده ولی فقیه در موسسه سرم سازی رازی با اشاره به اینکه تکنولوژی تولید واکسن کرونا در کمتر از ۴۰ روز در اختیار متخصصان موسسه رازی قرار گرفت، گفت: دولت گذشته نگاه به کشورهای خارجی داشت و از واکسن داخلی حمایت نکرد! حجت‌الاسلام مهدی حافظی نسب، نماینده ولی فقیه در موسسه سرم سازی رازی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرج، با اشاره به ظرفیت‌های موسسه رازی و ارائه خدمات این مجموعه که حدود ۱۰۰ سال از عمر آن می‌گذرد، گفت: خدماتی که موسسه رازی امروز به ایران و جهان ارائه می‌کند در سطح دنیا بی‌سابقه است.
ارسال توسط :
پ
پ

نماینده ولی فقیه در با اشاره به اینکه تکنولوژی تولید واکسن کرونا در کمتر از ۴۰ روز در اختیار متخصصان موسسه رازی قرار گرفت، گفت: دولت گذشته نگاه به کشورهای خارجی داشت و از واکسن داخلی حمایت نکرد!
حجت‌الاسلام مهدی حافظی نسب، نماینده ولی فقیه در موسسه سرم سازی رازی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ، با اشاره به ظرفیت‌های موسسه رازی و ارائه خدمات این مجموعه که حدود ۱۰۰ سال از عمر آن می‌گذرد، گفت: خدماتی که موسسه رازی امروز به ایران و جهان ارائه می‌کند در سطح دنیا بی‌سابقه است.
وی با اشاره به اینکه نعمت سلامت و امنیت دو مسئله‌ای که همواره باید مورد توجه و اهمیت قرار بگیرد، تصریح کرد: در سال ۹۸ بود که موضوع کرونا جامعه و دنیا را دچار چالش و تشنج کرد، در این زمان، موسسه سرم سازی رازی به سرعت برای انجام تخصص خود در راستای تهیه واکسن اقدام کرد.
این مقام مسؤول اضافه کرد: اسفندماه بود که خبر شیوع کرونا در ایران منتشر شد و دقیقا در کمتر از ۴۰ روز، در ماه فروردین سال بعد تکنولوژی ساخت واکسن در اختیار متخصصان موسسه رازی قرار گرفت.
حافظی نصب با اشاره به علم، تخصص، پشتکار و تلاش‌های مجموعه رازی در مسیر ایجاد سلامت در جامعه، یادآور شد: متاسفانه نگرش در دولت قبلی متفاوت و اعتماد به کشورهای خارجی بیشتر بود فلذا حمایت از تولید واکسن رازی «کووپارس» آنطور که انتظار می‌رفت وجود نداشت و پروژه با سرعت بسیار کندی پیش رفت.
وی با تاکید بر اینکه اولویت اول دولت واردات واکسن بود، اضافه کرد: امروز هم افرادی هستند که سعی دارند روند تولید و توزیع واکسن داخلی را دچار چالش کنند.
نماینده ولی فقیه در موسسه رازی در بخش دیگر با اشاره به حمایت‌های مقام معظم رهبری از مجموعه موسسه رازی، بیان کرد: همه رییس جمهورها بجز دولت قبل یکبار از موسسه رازی بازدید داشته اند، اما زمانی که حضرت آیت الله خامنه ای در مقام ریاست جمهوری بودند ۲ بار از مرکز موسسه رازی بازدید کردند، این مهم بیانگر شناخت ایشان از مجموعه است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص موسسه رازی که حین بازدید صورت گرفته بود، تصریح کرد: در خصوص واکسن کووپارس شخص مقام معظم رهبری برای موسسه نامه ارسال کردند و شخصا از تولید واکسن داخلی حمایت کردند که قدردان این عنایت و لطف ویژه ایشان هستیم.
این مقام معظم در پایان از نمازگزاران و شهروندان درخواست کرد تا در خصوص عملکرد، اهداف و رویکرد موسسه رازی کسب اطلاعات داشته باشند و با مطالبات خود به تعالی مجموعه رازی کمک کنند.
منبع فارس برچسب ها: نماینده ولی فقیه در موسسه سرم سازی رازی با اشاره به اینکه تکنولوژی تولید واکسن کرونا در کمتر از ۴۰ روز در اختیار متخصصان موسسه رازی قرار گرفت، گفت: دولت گذشته نگاه به کشورهای خارجی داشت و از واکسن داخلی حمایت نکرد! نماینده ولی فقیه در موسسه سرم ساز

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.