تصویر
دومین روز هفته‌ی ملی کودک در مراکز کانون البرز
17 مهر 1402 - 11:12
2
مراکز ثابت و سیار کانون کرج و هشتگرد با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری روز جهانی و دومین روز هفته ی ملی کودک را گرامی داشتند.
ارسال توسط :
پ
پ

مراکز ثابت و سیار کانون و هشتگرد با اجرای فعالیت‌های ، هنری روز جهانی و دومین روز هفته ی ملی کودک را گرامی داشتند.

همزمان با روز جهانی و دومین روز هفته‌ی ملی کودک، ۲۷ نفز از دانش اموزان دبستان مسلم ابن عقیل میهمان مرکز شماره ۱ کانون در کرج شدند.
فعالیت‌های متنوعی از جمله معرفی «هفته‌ی ملی کودک»،قصه‌گویی قصه‌ی«آش سنگ»،کار خلاق در قالب کاردستی و تصویرسازی برای این دانش آموزان اجرا شد.
بازدید از نمایشگاه آثار اعضای مرکز شماره ۱ کانون کرج و پذیرایی بخش انتهایی این ویژه برنامه بود .

اجرای ویژه برنامه‌ی «نهال سبز کودکی» در مرکز هشتگرد
با توجه به نام گذاشتن روز ۱۶ مهر با عنوان«کودک،رشد،سلامت و زندگی» مرکز کانون در هشتگرد با همکاری اداره بهداشت و درمان شهرستان ساوجبلاغ ویژه برنامه‌ی نهال سبز کودکی را برگزار کرد.
دراین برنامه که با حضور دانش آموزان پایه اول و دوم مدرسه اوج دانش برگزار شد برنامه های مختلفی از جمله قرائت قرآن و سرود ملی،معرفی وقایع هفته ملی کودک ،معرفی فعالیت‌ها و عضویت رایگان در کانون ، جنگ شادی و نمایش طنز با عنوان جادوگر کثیفی پیرامون بهداشت محیط و بازی های گروهی اجرا شد.
اجرای کارگاه های بهداشت و معاینه رایگان و گفتگو در حوزه های تخصصی سلامت کودک با موضوع «بهداشت دهان و دندان»حضور دکتر «نیلوفر حسن زاده» دندانپزشک و «فاطمه ویسه» روانشناس بالینی و «مستانه مرادی» مسئول پیشگیری از سوانح کودکان و «معصومه زاهد» کارشناس تغذیه بار یکودکان اجرا شد.
معرفی روز جهانی تخم مرغ و غذای سالم، پذیرایی از کودکان با میوه و تخم مرغ پخته شده به عنوان خوراکی‌های سالم از دیگر برنامه‌های این مرکز بود .
در این ویژه برنامه همچنین دانش اموزان از نمایشگاه آثار اعضا ی کانون مرکز هشتگرد بازدید کردند.

در پایان نیز نشست هم اندیشی با کارشناسان اداره بهداشت و مسئول مرکز پیرامون راههای ارتقاء سلامت روان کودکان برگزار شد.
در مرکز شماره ۳ کانون کرج نیز همکاران،به مناسبت بزرگداشت هفته ملی کودک با حضور ۴۰ نفر از دانش آموزان پسر پایه دوم دبستان پدیده البرزبرنامه‌هایی از جمله معرفی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، قصه گویی خوشمزه ترین کلوچه، کاردستی کاغذ و تا و بازی و سرگرمی را انجام دادند .

پذیرایی از دانش آموزان پایان بخش این برنامه بود .

فعالیت های فرهنگی کتابخانه سیار در روستاهای شهرستان ساوجبلاغ
کتابخانه‌ی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز هم دومین روز فعالیت خود در هفته‌ی ملی کودک را به حضور در مدارس روستاهای شهرستان ساوجبلاغ استان البرز اختصاص داد.
امانت و روخوانی کتاب، نقاشی، کاردستی با روش کاغد و تا، نمایش فیلم و بازی و سرگرمی از فعالیت‌های اجرا شده در این مرکز بود .
دیگر مراکز کانون استان نیز فعالیت های مشابهی را برای این روز اجرا کردند.
گفتنی است فعالیت های هفته ملی کودک از ۱۵ مهر ماه آغاز شده و تا ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۲بر اساس روز شمار هفته ملی کودک و با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» برگزار خواهد شد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.