تصویر
دیدار بسیجیان حوزه ۶۱۶ حضرت فاطمه الزهرا(س) با خانواده شهید اصغر دین یار+تصاویر
21 تیر 1402 - 9:19
شناسه : 591926
3
بسیجیان قرارگاه فرهنگی حوزه ۶۱۶ حضرت فاطمه زهرا(س)، با خانواده شهید اصغر دین یار، به همراه خادمین شهدا پایگاه ها دیدار و گفت‌وگو کردند.
ارسال توسط :
پ
پ


بسیجیان قرارگاه حوزه ۶۱۶ حضرت فاطمه زهرا(س)، با خانواده شهید اصغر دین یار، به همراه خادمین شهدا پایگاه ها دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، بسیجیان قرارگاه فرهنگی حوزه ۶۱۶ حضرت فاطمه زهرا(س)، با خانواده شهید اصغر دین یار، به همراه خادمین شهدا پایگاه های زینبیه، حضرت مریم(س) و سمیه(س) و شهر دیدار و گفت‌وگو کردند.
گفتنی است، دراین دیدار مادر شهید با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به بیان خصوصیات اخلاقی بارز و منحصر به فرد این شهید در دوران پیش از انقلاب و بعد از انقلاب پرداخت.
وی انقلابی بودن، پیرو ولایت و توصیه به حجاب و عفاف را از وصایای این شهید گرانقدر برشمرد.
شهید اصغر دین یار در سال ۱۳۳۲ در روستای ولیان در یک خانواده متدین و مستضعف به دنیا آمد در سن ۱۳ سالگی بعد از گذرانیدن دوره ابتدائی بعلت تنگدستی خانواده نتوانست به درس ادامه دهد و ترک تحصیل کرد و برای اشتغال به کار به تهران آمد.
در زمان انقلاب شروع به فعالیت کرد و در تمام تظاهرات و راهپیمائی ها شرکت نمود و در گرفتن پادگان‌ها و مراکز حساس در روزهای ۲۱ و ۲۲ بهمن با دیگر برادران شرکت فعالی داشت و همچنین در کمک رسانی به بیمارستان‌ها و نجات مجروهین جنایت شاه معدوم با موتور سیکلت خود به درب خانه ها می رفت و مواد مورد نیاز بیمارستان ها را جمع آوری می کرد.
بعد از پیروزی انقلاب در شب‌های سرد با چوب دستی در خیابان‌ها پاسداری می داد همچنین به علت شغلی که در خیابان جهت پاسداری داشت هر روز با منافقین درگیری داشت.
تا اینکه جنگ تحمیلی حق علیه باطل شروع شد و ایشان به فرمان امام لبیک گفته و از تابعین بسیج سپاه پاسداران منطقه ۲ تهران از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۶۰ به جبهه جنوب شوش به دشت عباس اعزام شدند تا زمان شروع عملیات فتح المبین به فعالیت های مختلف می پرداختند.
وی هنگام شروع عملیات به عنوان آرپی چی زن در خط مقدم جبهه حضور داشتند تا اینکه در دومین روز از بهار سال ۶۱ شهادت را به عنوان عیدی از خداوند قبول کرد.
مادر شهید دین یار خرسندی و خود را از این جمع بانوان محجبه ابراز و دعای خیر و عاقبت بخیری برای جمع و جوانان از خداوند طلب کرد.
شایان ذکر است، در پایان مراسم لوح سپاس همراه با عیدانه متبرک سادات به مادر شهید و بانوان حاضر در مجلس توسط یکی از خادمین سلسه جلیل القدر سادات اهداء شد.

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.