تصویر
دیدار مدیران کل کانون و بنیادحفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس البرز
21 بهمن 1400 - 8:59
4
قاسم سلیمانی، سرپرست کانون البرز وسردار ابوالفضل اسلامی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، هم‌زمان با هشتمین روز دهه فجر به منظور بررسی زمینه‌های مشترک کاری با هم دیدار و گفت و گوکردند.
ارسال توسط :
پ
پ

قاسم سلیمانی، سرپرست کانون البرز وسردار ابوالفضل اسلامی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، هم‌زمان با هشتمین روز دهه فجر به منظور بررسی زمینه‌های مشترک کاری با هم دیدار و گفت و گوکردند.

سلیمانی در این دیدار ضمن معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فعالیت‌های مراکز ثابت و سیار آن و تشریح وضعیت فعلی کانون استان به غنی سازی اوقات فراغت کودکان و کشف و پرورش استعدادهای آنان بر مینای اسلامی – ایرانی به عنوان مهم ترین ماموریت این سازمان اشاره کرد.
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز با اشاره به همکاری این مجموعه با سایر نهادها در حوزه کودک و نوجوان، بیان داشت: کانون از لحاظ تولید محتوا و تأمین نیروی انسانی توانایی بسیاری دارد و درصورتی‌که نیازمندی‌های اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز را شناسایی کنیم، آمادگی کامل داریم در حوزه کودک و نوجوان در خدمت این مجموعه باشیم و با همکاری یکدیگر گام‌های مؤثری را برداریم.

این مقام مسوول همچنین از مراجعه کانون به کودکان و نوجوانان در قالب برنامه پویش فصل گرم کتاب در دوران قبل از کرونا و ارائه خدمات ویژه مجازی در دوران کرونا سخن گفت.

.
سلیمانی اضافه کرد: با اجرای این برنامه‌ها سعی می‌کردیم مطالبه‌ای را ایجاد و به مسئولین اعلام می‌کردیم که در صورت همکاری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توانایی انجام چنین اقداماتی را دارد.

توجه ویژه به آگاه سازی نسل جدید
وی با اشاره به مشکلات ناشی از گسست شرایط گذشته و حال حاضر و آینده اذعان داشت: در حال حاضر ما اطلاعات و آگاهی خوبی در مورد دفاع مقدس و ایثار و شهادت داریم اما هر چه زمان بیشتر می‌گذرد، گسست زمان موجب فاصله گرفتن کودکان و نوجوانان از شرایط انقلاب و جنگ تحمیلی و حتی ایام‌الله دهه فجر می‌شود.
از طرفی ماهواره و رسانه‌های بیگانه نیز افکار و عقاید نسل کودک و نوجوان را نشانه گرفته‌اند بنابراین باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشیم.

باید بتوانیم افتخارات شهدا در دوران دفاع مقدس را به اطلاع نسل کودک و نوجوان برسانیم
سردار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز نیز در این نشست که در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس این استان برگزار شد، به معرفی این سازمان و ماموریتهای آن پرداخت.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز به تدوین تولیدات هنری، سینمایی و مستندات کوتاه در حوزه دفاع مقدس، مقاومت و مدافعان حرم اشاره کرد.
سردار اسلامی ادامه داد: تدوین نقش استان البرز در دفاع مقدس در قالب ۶ یا هفت پروژه در حال انجام است.
از دیگر پروژه‌هایی که در دستور کار اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز قرار دارد و بخشی از آن‌ها در حال انجام است می‌توان به تدوین نقش استان البرز در لشکر المهدی (عج) استان فارس، نقش تیپ سلمان فارسی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص)، نقش استان البرز در تیپ ۲۰ رمضان و نقش ستاد پشتیبانی استان البرز در دوران دفاع مقدس اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آینده نظام جمهوری اسلامی ایران به دست جوانان رقم خواهد خورد، لازم است نسل جدید حداقل‌ها را در خصوص دفاع مقدس بدانند که امیدواریم با همت مسئولین مربوطه این امر صورت گیرد.
درصورتی‌که انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت به نسل جدید از دوران کودکی و نوجوانی صورت گیرد، قطع به یقین بسیاری از موضوعاتی که امروز در حوزه فرهنگ در کشور به آن‌ها دچار هستیم، برطرف خواهد شد.
سردار اسلامی تأکید کرد: انجام موفقیت‌آمیز مأموریت‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، نیازمند هماهنگی و هم‌افزایی با سایر نهادها و مجموعه‌هاست تا بتوانیم با هم‌پوشانی فعالیت‌ها، خلأ‌های موجود در این بخش را برطرف کنیم.
یکی از مأموریت‌های اصلی ما در حوزه ادبیات، تدوین کتاب کودک و نوجوان است؛ باید بتوانیم افتخارات شهدا در دوران دفاع مقدس را در قالب کتاب به اطلاع نسل کودک و نوجوان برسانیم.

تقویت حس مسوولیت پذیری و ترویج فرهنگ ایثار در بین کودکان و نوجوانان
مهری فلاح معاون اجرایی کانون البرز هم د راین دیدار بر ضرورت انجام کار عمیق فرهنگی تاکید کرد این مقام مسوول گفت اگر بخواهیم فرهنگ ایثار را در بین کودک و نوجوان امروز ترویج دهیم باید از پایه شروع کرده و در ابتدا آن‌ها را با مفهوم گذشت و نیکی به دیگران آشنا کنیم .
وی افزود فرهنگ ایثار باید در زندگی بچه‌ها جاری شده و سپس به ذهن و روح آن‌ها منتقل شود؛این مقام مسوول گفت در این راه باید از واسطه‌های تربیتی و مفاهیم غیر مستقیم مانند قصه‌گویی، نمایش و .
.
.
بهره برد.
معاون فرهنگی و اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز با تأکید بر ضرورت توجه به حس مسئولیت‌پذیری کودکان بیان داشت: اگر ما ظرفیت‌های ایران اسلامی و ضرورت پاسداری از آن‌ها را به کودکان گوشزد کنیم، حس مسئولیت‌پذیری در آن‌ها ایجاد می‌شود و به‌مرور زمان فرهنگ ایثار در آن‌ها رشد می‌کند و زمانی که کشور در شرایطی قرار گیرد که نیاز باشد همین کودکان و نوجوانان در سطوح بالاتر ازخودگذشتگی کنند، این آمادگی در آن‌ها وجود خواهد داشت روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ نیز معاونان بخش هنری و ادبی اداره کل حفظ آثار پیرو جلسه برگزار شده روز قبل در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حضور یافته و ضمن معرفی کامل فعالیت‌ها و جشنواره‌ها زمینه‌های همکاری مشترک را در حضور مهری فلاح، معاون فرهنگی اجرایی و کارشناسان کانون بررسی کردند.
بازدید از چیدمان نمایشگاه هنری «سرزمین من ایران» بخش پایانی این دیدار بود.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.