تصویر
دیوار نگاره مفاخر فردیس استان البرز رونمایی شد
22 خرداد 1401 - 8:54
3
به مناسبت ولادت با سعادت حضرت امام رضا(ع) و دهه کرامت، دیوار نگاره ۶ نفر از مفاخر علمی ، فرهنگی ، ادبی و ورزشی شهرستان فردیس استان البرز شامگاه شنبه در آیینی با حضور مسوولان شهری رونمایی شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به مناسبت ولادت با سعادت حضرت امام رضا(ع) و دهه کرامت، دیوار نگاره ۶ نفر از مفاخر علمی ، ، ادبی و شهرستان استان البرز شامگاه شنبه در آیینی با حضور مسوولان شهری رونمایی شد.

در آیین گفت: در این دیوار نگاره تصاویر ۶ نفر از مفاخر علمی، فرهنگی، ورزشی و ادبی شهرستان فردیس شامل دکتر محمود اهری پزشک، دکتر کریم متحدان پزشک فوق تخصص کبد، استاد حاج مهدی تعجبی ملقب به آواره همدانی شاعر پیشکسوت، بابک معصومی کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال ، سیدحسن کرمانی واقف و خیر درمانگاه ولیعصر(عج ) انبار نفت و حاج ذبیح الله بخشی پدر شهیدان بخشی در دید عموم قرار گرفته است.
افزود: خانواده های این مفاخران فردیسی که چند سال به رحمت ایزدی رفته اند مورد تجلیل قرار گرفتند.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه فردیس در حوزه نامگذاری معابر با مشکلاتی مواجه است از چند ماه پیش در صحن شورای شهر موضوع نامگذاری معابر، جاده ملارد و کوچه های منتهی آن در دستور کار قرار گرفت.
آژیر افزود: یکی از این خیابان ها به نام مرحوم دکتر اهری مخترع پماد سوختگی و موسس اولین بیمارستان تخصصی سوختگی کشور نامگذاری شده است.
وی ادامه داد: مرحوم دکتر اهری یک سوم اموال خود را وقف هلال احمر دامغان می کند و کارهای نیکوکارانه بسیاری از وی به یادگار مانده است.
رییس شورای اسلامی شهر فردیس نیز گفت: در شهرستانی زندگی می کنیم که مهد نام آوران،فرزانگان و مفاخری است که با تکیه بر تقوا، دانش،خرد، شهامت و صبوری باعث افتخار این مملکت شدند.
سیدحمید یعقوبی افزود: گرامیداشت و یاد و نکوداشت مقام این بزرگان که از جان و مال و عمر گرانمایه خود برای غنی کردن علم،فرهنگ ،ورزش و پزشکی مایه گذاشتند وظیفه همگانی است .
شهرستان ۷۰۰ هزار نفری فردیس در جنوب مرکز استان البرز قرار دارد.

منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.