دیپلماسی مهارت در دستور  کار سازمان فنی و حرفه‌ای قرار دارد
  • مهر ۲۶, ۱۴۰۱ ساعت: 14:58
  • معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به برنامه این سازمان برای راه‌اندازی مراکز آموزشی در کشورهای خارجی، گفت: کشورهایی که ساختار نوپایی در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دارند و ارتباط چندانی با استانداردهای آموزشی نداشته‌اند در اولویت ارتباط دو سویه سازمان فنی و حرفه‌ای قرار دارند.
    پ
    پ

    معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به برنامه این سازمان برای راه‌اندازی مراکز آموزشی در کشورهای خارجی، گفت: کشورهایی که ساختار نوپایی در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دارند و ارتباط چندانی با استانداردهای آموزشی نداشته‌اند در اولویت ارتباط دو سویه سازمان فنی و حرفه‌ای قرار دارند.

    علی حسین شهریور در حاشیه بازدید هیِئتی تاجیک از مرکز فنی و حرفه‌ای شهید رهبری اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه های سازمان فنی و حرفه‌ای توسعه دیپلماسی مهارت است و با همین هدف از کشور تاجیکستان دعوت کردیم تا هیئتی را به ایران اعزام کند تا از نزدیک با ظرفیت‌های این سازمان آشنا شوند.
    وی ادامه داد: بنا است این هیئت در سفری سه روزه از مراکز فنی و حرفه ای بازدید کنند تا زمینه ای برای اعزام مربی از ایران به تاجیکستان برای آموزش مربیان و کارآموزان این کشور فراهم شود.
    وی افزود: علاوه براین، پس از این سفر شاهد اعزام مربیانی از این کشور به مراکز فنی و حرفه ای تهران خواهیم بود که هر دوی این اقدامات باعث درآمدزایی و ارزآوری خواهد شد.
    این مسئول تاکید کرد: بنا شده مسابقات دو جانبه مهارت بین جوانان ایرانی و تاجیکستانی برگزار شود و در کنار آن برای تدوین استانداردهای مشترک آموزشی نیز اقدامات لازم صورت بگیرد.
    شهریور ابراز کرد: این تعامل نتایج زیادی در پی دارد که راه اندازی مراکز و آموزشگاه‌های خصوصی فنی و حرفه ای در تاجیکستان یکی از آنها است.
    وی اظهار کرد: این برنامه‌ها فقط به کشور تاجیکستان محدود نیست و اقلیم عراق، افغانستان، ارمنستان و ترکیه نیز از جمله کشورهایی است که بنا شده همکاری دوسویه در خصوص آموزش‌های فنی و حرفه ای صورت بگیرد.
    معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: کشورهایی که ساختار نوپایی در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه ای دارند و ارتباط چندانی با استانداردهای آموزشی نداشته‌اند در اولویت ارتباط دو سویه سازمان فنی و حرفه‌ای قرار دارند.
    وی گفت: به عنوان مثال کشور تاجیکستان تنها ۱۷ استاندارد آموزشی دارد این در حالی است که تا کنون ۱۰ هزار استاندارد آموزشی در ایران تدوین شده است.
    این مسئول اضافه کرد: در فاز اول، با همکاری دوسویه، امکان توسعه مشاغل سنتی و بومی این کشورها فراهم می‌شود و قطعا از این طریق آمار اشتغال آنها هم افزایش می‌یابد.
    شهریور توضیح داد: در فاز دوم هم امکان برگزاری دوره های آموزشی برای کشورهایی که به دنبال ترویج مشاغل جدید و نوظهور هستند هم توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای فراهم خواهد شد.

    منبع ایسنا برچسب ها: معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به برنامه این سازمان برای راه‌اندازی مراکز آموزشی در کشورهای خارجی، گفت: کشورهایی که ساختار نوپایی در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دارند و ارتباط چندانی با استانداردهای آم

    امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!

    ممکن است این اخبار برایتان جالب باشد!

         

    از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

    • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
    • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
    • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
    • به دیگران توهین و اهانت نکنید

    تصویر