تصویر
ذخیره خون بند ناف نوزاد می‌تواند به درمان ۱۰۰ نوع بیماری کمک کند
17 آبان 1400 - 12:19
3
رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز با اشاره به اینکه ذخیره خون بند ناف با سلامت جامعه گره خورده است، ادامه داد: این اقدام می‌تواند در درمان حدود ۱۰۰ بیماری صعب العلاج موثر باشد.
ارسال توسط :
پ
پ

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز با اشاره به اینکه ذخیره خون بند ناف با سلامت جامعه گره خورده است، ادامه داد: این اقدام می‌تواند در درمان حدود ۱۰۰ بیماری صعب العلاج موثر باشد.

احمدرضا فیروزی در نشست مطبوعاتی که با حضور مدیر عامل رویان در بیمارستان تخت جمشید برگزار شد، گفت: مدتی بعد از شروع به کار شرکت رویان، دفتر نمایندگی بندخون ناف در البرز راه اندازی شد و امروز بیش از ۳۳۰۰ ذخیره موفق خون بند ناف در البرز داریم.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه اینکه در کل کشور نسبت ذخیره بند خون ناف با نسبت زاد و ولد در کشور متناسب نیست، گفت: حدود دو درصد جمعیت اقدام به ذخیره خون بند ناف می‌کنند و ۹۸ درصد جمعیت از این موهبت محروم هستند.
وی با اشاره به اینکه ذخیره خون بند ناف با سلامت جامعه گره خورده است، ادامه داد: این اقدام می‌تواند در درمان حدود ۱۰۰ بیماری صعب العلاج موثر باشد.
وی ادامه داد: باید کمک کنیم تا ۹۸ درصد جامعه که قریب به اتفاق از این مزایای چنین اقدامی آگاهی ندارند، به سمت ذخیره خون بند ناف نوزادانشان سوق داده شوند.
فیروزی اظهار کرد: امیدوارم با همکاری جمعی بتوانیم طیف گسترده‌تری از کشور را پوشش دهیم و خون‌های ارزشمند که به عنون زباله بیولوژیکی دور ریخته می‌شود برای کمک به سلامت فرزندانمان حفظ شود.

منبع ایسنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.