تصویر
رئیس کل دادگستری استان البرز به ۲۷ درخواست مردمی رسیدگی کرد
23 آبان 1402 - 14:39
1
دیدار مردمی رئیس کل دادگستری استان البرز این هفته نیز برگزار شد و عالی ترین مقام قضایی استان البرز به درخواست‌های حقوقی و قضایی 27 نفر از مراجعان رسیدگی و دستورات مقتضی را خطاب به مسئولان مربوطه صادر کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

دیدار مردمی این هفته نیز برگزار شد و عالی ترین مقام قضایی استان البرز به درخواست‌های حقوقی و قضایی ۲۷ نفر از مراجعان رسیدگی و دستورات مقتضی را خطاب به مسئولان مربوطه صادر کرد.

حسین در دیدار مردمی امروز خود که به رسم روزهای سه شنبه هر هفته برگزار شد به درخواست‌هایی که عمدتا در زمینه اختلافات ملکی بود رسیدگی کرد و ضمن ارائه ارشادات به مراجعان و صدور دستورات لازم، در موارد متعددی ضمن تماس با مدیران قضایی استان، جویای آخرین وضعیت این پرونده‌ها شد.
رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به یکی از پرونده‌ها که در آن، مراجعه کننده‌ای ادعا داشت به همراه خواهر و برادر همسر خود اقدام به خرید چندین واحد ملکی در یکی از شهرستان‌های استان کرده‌اند و امروز در دادگاه‌های استان پیگیر تحویل آپارتمان خود هستند گفت: آسیب شناسی پرونده‌های با موضوعات ملکی در دادگستری کل استان البرز نشان می‌دهد که مردم در بسیاری از موارد بدون بررسی لازم و یا استفاده از نظرات کارشناسان حقوقی و با تساهل در تنظیم و یا اجرای قراردادها، اقدام به معامله می‌کنند که کمترین مشکل آن در سال‌های آتی، تشکیل پرونده های متعدد قضایی از سوی طرفین برای الزام طرف مقابل به اجرای تعهدات قراردادی است که این تسامح و عدم دقت در برخی از موارد موجب از بین رفتن سرمایه و پس انداز سال‌ها فعالیت اشخاص می‌شود.
وی با توصیه به کلیه شهروندان برای استفاده از نظرات کارشناسان حقوقی در قراردادهای تنظیمی و استفاده از مشاوران و اشخاص خبره و مطلع تصریح کرد: گاهی پرداخت هزینه‌های بسیار اندک برای مشاوره قبل از معامله و تنظیم قرارداد منجر به این می‌شود که از تضییع حقوق مادی و معنوی افراد در معاملات پیشگیری شود.
رئیس کل دادگستری استان البرز تعداد درخواست های رسیدگی شده در دیدارهای مردمی مدیران قضایی استان البرز در هفته جاری را ۱۰۴۷ عدد عنوان کرد و متذکر شد: این دیدارها در روزهای سه شنبه هر هفته در کلیه حوزه های قضایی استان البرز برگزار می‌شود.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.