البرز- مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری البرز گفت: پایگاه مراقبتی حشره‌شناسی در ایستگاه راه آهن کرج و فرودگاه پیام برای مراقبت از مردم در برابر پشه آئدس راه‌اندازی شده است.

سیدحسن هاشمی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات مبارزه با پشه‌آئدس افزود: جلسات مستمر در سطح استان و شهرستان‌های تابعه با محوریت رصد و پایش و همچنین آمادگی حداکثری برای مقابله با بیماری‌های مرتبط با پشه‌آئدس در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری البرز ادامه داد: برگزاری همایش تهدیدات نوین زیستی به منظور تبیین و تشریح بیماری پشه‌آئدس، برگزاری دوره‌های آموزشی و وبینارهای مختلف و همچنین تبلیغات محیطی و انجام مصاحبه‌های تلویزیونی و رادیویی، توزیع بروشور و تراکت‌های آموزشی، اکران بیلبوردهای شهری به منظور اطلاع‌رسانی مناسب و مطلوب از اقدامات انجام شده در این استان برای مقابله با پشه‌آئدس است.

هاشمی گفت: با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر استان اقدامات میدانی برای پیشگیری، پیش‌بینی و کنترل ناقل مهاجم زیستی در راستای پیگیری مستمر، بی‌وقفه و نظارت بر اجرای مصوبات قرارگاه زیستی استان توسط این اداره کل انجام شده است.

به گفته وی شناسایی نقاط خطر در مناطق مختلف و شهرهای اقماری، بهسازی محیط در پایش‌های انجام شده، راه‌اندازی پایگاه مراقبتی حشره‌شناسی در ایستگاه راه‌آهن کرج و فرودگاه پیام، سمپاشی و پاکسازی معابر، فضاهای سبز و همچنین سطل‌های زباله شهری از دیگر اقدامات عملیاتی برای مراقبت عموم مردم در برابر این ناقل بیماری بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر