جلسه برنامه‌ریزی و تبیین و تعیین راهکارهای اجرای بهینه و مطلوب طرح نهضت آسفالت و بررسی چالش‌ها و موانع پیش رو، به منظور دستیابی سریع‌تر به اهداف طرح و ارتقاء سطح کیفی آسفالت معابر و تسهیل در امر تردد شهروندان، در محل سالن جلسات شهرداری کرج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، جلسه برنامه‌ریزی و تبیین و تعیین راهکارهای اجرای بهینه و مطلوب طرح نهضت آسفالت و بررسی چالش‌ها و موانع پیش رو، به منظور دستیابی سریع‌تر به اهداف طرح و ارتقاء سطح کیفی آسفالت معابر و تسهیل در امر تردد شهروندان، به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی دوره ششم ، با حضور ، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهرکرج، قائم مقام، معاون فنی و عمرانی، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و مدیران مناطق، در محل سالن جلسات شهرداری کرج برگزار شد.

در ابتدای جلسه محمدرضا ناصرخاکی، معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج ضمن بیان اهداف طرح، اظهار کرد: میزان کل اعتبار اجرای آسفالت معابر سطح شهر در بودجه سال جاری ۱۴۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که از این میزان، مبلغ ۶۰ میلیارد تومان به سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج اختصاص پیدا کرده و مبلغ ۸۰ میلیارد تومان نیز توسط مناطق ۱۰‌گانه در امر اجرای تراش و روکش مکانیزه آسفالت و لکه‌گیری کارسازی خواهد شد.

شایان ذکر است امسال برای اولین بار در بودجه ۸ منطقه کرج، ردیف اجرای آسفالت مکانیزه پیش‌بینی شده است.
در ادامه جلسه مدیرکل معابر شهری و پیاده روها شهرداری کرج از برداشت حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع از معابر اصلی شهر (تعداد ۱۵۸ معبر) توسط دستگاه مجهز به سامانه pms، به منظور سنجش دقیق و فنی میزان خرابی‌های روکش آسفالت معابر مذکور خبر داد و گفت: خروجی سامانه موصوف، منجر به تعیین شاخص pci (درجه خرابی معبر) می‌شود که در اولویت‌بندی صدور دستور کارهای اجرای آسفالت، نقش مهم و تأثیرگذاری خواهد داشت.

علی فروغی، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج، در این جلسه با اشاره به آمادگی کارخانه آسفالت برای تأمین آسفالت مورد نیاز مناطق، بیان داشت: این سازمان در هفته جاری موفق به اخذ دو پیمانکار جدید تراش و روکش مکانیزه آسفالت با مبلغی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان شده که با افزوده شدن این دو پیمانکار به پیمانکاران قبلی، سرعت و توان اجرایی سازمان در بخش تراش و روکش آسفالت معابر سطح شهر افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

فروغی همچنین از مدیران مناطق درخواست کرد هر چه سریعتر نسبت به تهیه و ارسال اسناد قراردادهای پیمانکاران اجرای مکانیزه آسفالت مناطق خود اقدام و پیمانکاران ماخوذه را به سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج به منظور انجام برنامه‌ریزی توزیع عادلانه و به موقع آسفالت (قبل از رسیدن فصول سرد سال) معرفی کنند.

در ادامه این نشست مدیران مناطق ده‌گانه به بیان موانع و چالش‌های موجود در راستای اجرای طرح نهضت آسفالت پرداخته و پیشنهادها و راهکارهای مناسب در جهت رفع موانع و مشکلات مورد اشاره به شهردار کرج و قائم مقام محترم ارائه شد.

گفتنی است از جمله مهمترین چالش‌ها و معضلات مطرح شده مدیران مناطق می‌توان به موضوع حفاری‌ها و ترمیم غیر اصولی آن‌ها توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان اشاره کرد.

منتشر شده در تاریخ ۱۶ تیرماه ۱۴۰۳

منبع پایگاه خبری شهرداری کرج

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر