رئیس پلیس راه البرز با اشاره به ایجاد شیارهای لرزاننده در جاده چالوس گفت: از زمانی که این شیارها نصب شده، به دلیل بالا رفتن اصطکاک بین لاستیک و آسفالت، تصادفات رانندگی در این محور به خصوص در فصول بارندگی تا ۷۰ درصد کاهش داشته است.
سرهنگ رضا گودرزیدر جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مهندسی ترافیک در موضوع راهها نقشی اساسی دارد، اظهار کرد: ایمنی راهها حرف اول را در مهندسی ترافیک میزند.
وی با اشاره به ویژگی خاص راههای البرز ادامه داد: البرز در منطقهای کوهستانی قرار گرفته و راههای آن به ویژه محور کرج – چالوس باید به طور مستمر مورد اصلاح و بازبینی قرار بگیرند.
وی با اشاره به ایجاد شیارهای لرزاننده در جاده چالوس گفت: از زمانی که این شیارها نصب شده، به دلیل بالا رفتن اصطکاک بین لاستیک و آسفالت، تصادفات رانندگی در این محور به خصوص در فصول بارندگی تا ۷۰ درصد کاهش داشته است.
این مسئول اضافه کرد: این شیارها در یکی از لاینهای آزاد راه کرج- قزوین هم نصب شده که در مقایسه با لاین مجاور، آمار تصادفات رانندگی تا حد زیادی کاهش داشته است.
وی با اشاره به اینکه نقاط حادثه خیز راههای البرز شناسایی شده، گفت: سال گذشته شاهد افزایش صد درصدی راههای آزادراهی استان بودیم که این امر ضرورت شناسایی نقاط خیز را دو چندان میکند.
سرهنگ گودرزی در ادامه با اشاره به اینکه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش تردد در راههای استان هستیم، توضیح داد: آمار تصادفات رانندگی در شش ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به به اینکه در حال حاضر ۱۱ ایستگاه استقرار پلیس در آزادراههای استان وجود دارد، افزود: با استقرار پلیس در این ایستگاهها کنترل تردد خودروها در این مسیرها تسهیل شده است.
رئیس پلیس راه البرز همچنین به افزایش تعداد دوربینهای ثبت و کنترل سرعت در راههای البرز اشاره کرد و گفت: هر دوربین به اندازه ۳۰ تا ۴۰ نیرو پلیس کارآیی دارد و علاوه بر این باعث کاهش اصطکاک پلیس با مردم میشود.
منبع ایسنا
از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید