رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: با راه اندازی آزمایشی که شهریور ماه انجام میشود، طبق پروتکلهای بین المللی سیر و حرکت قطار شهری، حدود سه ساعت در روز مسافر در ایستگاهها جابه جا میشود .
محمد اسدیان با اشاره به آخرین وضعیت خط دو قطار شهری کرج اظهار داشت: بنا شده ایستگاه f تا k (۴۵ متری گلشهر و چهارراه طالقانی) در هفته دولت به صورت آزمایشی افتتاح شود.
وی با اشاره به گامهای مورد نیاز برای بهره برداری قطعی از این دو ایستگاه بیان کرد : تست سرد، تست گرم، راه اندازی آزمایشی و بهره برداری آزمایشی مراحلی است که قبل از بهره برداری قطعی از این ایستگاهها باید طی شود.
اسدیان تاکید کرد: سال ۸۵ راه اندازی هر کیلومتر از قطار شهری حدود ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه داشت ولی امروز این هزینه به ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
وی توضیح داد: در بهره برداری قطعی هم ایستگاهها حدود ۱۲ ساعت در روز پذیرای مسافران خواهند بود.
اسدیان در ادامه از بازنگری اساسنامه قطار شهری کرج با همکاری معاونت برنامه ریزی شهرداری خبر داد و گفت: این اتفاق جایگاه سازمان قطارشهری کرج را به جایگاه اصلی خود بازمیگرداند.
وی با اشاره به اینکه ورود به مرحله تست سرد قطار شهری با جدیت در حال پیگیری است، افزود: برای انجام تست گرم هم با سازمان قطار شهری تهران مذاکراتی در حال انجام است تا بخشی از تجهیزاتی پیشرفتهای که برای متروی تهران خریداری شده به کرج انتقال داده شود.
عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه برای راه اندازی آزمایشی قطار به سیگنالینگ نیازی نیست، توضیح داد: در راه اندازی قطعی به دلیل اینکه تعداد تردد مسافران زیاد میشود راه اندازی سیستم هوشمند سیگنالینگ برای افزایش امنیت مسافران و قطار ضروری خواهد بود.
اسدیان تاکید کرد: با مذاکره با شهرداری تهران بنا شده یک رام سه واگنه برای تست گرم و راه اندازی آزمایشی در اختیار کرج قرار گیرد.
از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید