تصویر
راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع
26 شهریور 1403 - 10:32
0

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت:‌راه اندازی تصفیه خاانه پساب در سال های اخیر گام مهم و موثری برای جایگزینی پساب بازچرخانی شده با آب شرب در..

ارسال توسط :
پ
پ

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت:‌راه اندازی تصفیه خاانه پساب در سال های اخیر گام مهم و موثری برای جایگزینی پساب بازچرخانی شده با آب شرب در صنایع است.

مصری تاکید کرد: با توجه به محدودیت آب سفره های زیر زمینی بر اساس اهداف برنامه هفتم توسعه باید به سمت بهره گیری از فناوری روز برای بازچرخانی پساب ها و جایگزینی آنها با آب شرب در مصارف صنعتی و پیش برویم .

مصری با اشاره به اینکه در طول دهه های اخیر یک میلیاردو ۵۰۰ میلیون متر مکعب از سفره های زیر زمینی آب استان البرز اضافه برداشت شده است، گفت: اکنون این منابع آبی با محدودیت و افت سطح آبخوان مواجه هستند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت : مهمترین مشکل در بخش تامین آب البرز این است که بیش از ۷۰ درصد برداشت آب از سفره های زیر زمینی است.

وی ادامه داد: اکنون سالانه بیش از ۸۱۰ میلیون مترمکعب آب از سفره های زیر زمینی البرز برداشت می شود که خطری جدی برای نسل های حال و آینده است.

مصری گفت : خط انتقال آب سالم تصفیه شده از به سمت شهرکهای صنعتی شهرستان اشتهارد روند تکمیلی خود را می گذارند و باید بخش صنعت را به بهره گیری از این نوع آبها مجاب کنیم.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.