مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: از این پس فعالیت رسانه های استان البرز بر اساس شیوه نامه جدیدی که از سوی اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی ابلاغ شده است رتبه بندی و ارزیابی می شود.
سعید جابری انصاری با اعلام این خبر افزود: رسانه ها براساس شاخص های محتوایی که جریان سازی نتیجه بخش، امیدآفرینی و نقد کارشناسی در منطقه و استان را تحت شعاع قرار دهد امتیاز بندی می شوند.
وی توجه به مسائل استان در تولید محتوا را نیز در این ارزیابی ها مهم خواند و افزود: تراز نویسندگان نیز بر مبنای همین شاخص ها ارزیابی و تعیین می گردد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: عکس های تولیدی و اختصاصی، انتشار سرمقاله، یادداشت ها و مصاحبه های تولیدی، پاسداشت زبان پارسی، گرافیک، صفحه آرایی، تعداد شمارگان و کاربران فعال در شبکه های اجتماعی،فروش نسخه الکترونیک رسانه، پوشش بیمه ای خبرنگاران تحت مجموعه از سوی سرپرستان نمایندگی نشریات سراسری، از محورهای مهم برای ارزیابی فعالیت های رسانه های سراسری است.
جابری انصاری با بیان اینکه تولید محتوا براساس شعار سال و مقابله با اخبار جعلی نیز در امتیاز بندی رسانه ها مورد توجه است، گفت: تولید محتوا با رویکرد ارتقا سواد رسانه ای مخاطبان با روشن ساختن افکاری عمومی جامعه،تقویت ارکان نظام جمهوری اسلامی و ترویج ارزش های انقلاب اسلامی، مبانی تفکر سیاسی امام راحل، دفاع مقدس و جبهه مقاومت از دیگر معیارها برای ارزیابی و رتبه بندی رسانه ها می باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، گفت: تعداد صفحات و سایت اینترنتی فعال با قابلیت دسترسی به آرشیو رسانه ای از دیگر ملاک ها برای رتبه بندی رسانه های استانی محسوب می شود.
وی افزود: در استانها سرپرستان رسانه ای بر اساس تعداد خبرنگارانی که مطابق فهرست سامانه تامین اجتماعی برای آنها بیمه لحاظ شده است نیز ارزیابی و رتبه بندی می شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، این اقدام را گامی مهم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ساماندهی فعالیت های رسانه ای در استانهای کشور قلمداد کرد و گفت: تفکیک رسانه های تاثیرگذار و غیر رسانه ای ها از طریق شاخص های پیش بینی شده با سهولت بیشتری صورت می گیرد و در تصمیم گیری های کلان نیز بعنوان معیار و شاخص مد نظر خواهد بود.
از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید