رشد ۱۱۰ درصدی در تعهدات فنی حرفه‌ای البرز برای سال جاری رقم خورد

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای البرز گفت: رشته‌هایی که به تازگی وارد سازمان فنی و حرفه‌ای استان البرز شده است، هوش مصنوعی، دوره‌های بی ام اس هوش مصنوعی یا همان هوشمندسازی ساختمان، جوشکاری سیمولاتور و دوره‌های پرینترهای سه بعدی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، بهزاد غفاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز بعد ظهر امروز در حاشیه آئین افتتاح کارگاه شبیه‌ساز جوشکاری و تکمیل و توسعه کارگاه‌های پرینترهای سه بعدی که در مرکز شهید رهبری برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز آئین رونمایی از دستگاه‌های سیمولاتور جوش برای اولین بار در کشور و در استان البرز در مرکز شهید رهبری افتتاح شد.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته ۵۵ هزار نفر در مراکز فنی و حرفه‌ای البرز آموزش دیده‌اند که از این تعداد ۵۳ هزار نفر گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت کرده‌اند.

مدیر کل فنی حرفه‌ای استان البرز با اشاره به اینکه این اداره در ۶ ماهه اول سال جاری بالای ۱۱۰ درصد رشد در تعهدات سازمانی داشته است، تصریح کرد: با توجه به موافقت نامه‌ای که در این سازمان به امضا رسیده است اعتبارات استانی از ۲۵ میلیارد تومان به ۲۸ میلیارد تومان رسیده است که تاکنون جذب نشده است.

به گفته وی از جمله رشته‌هایی که به تازگی وارد سازمان فنی و حرفه‌ای استان البرز شده است، هوش مصنوعی، دوره‌های بی ام اس هوش مصنوعی یا همان هوشمند سازی ساختمان، جوشکاری سیمولاتور و دوره‌های پرینترهای سه بعدی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه رویکرد این سازمان به سمت صنایع هایتک حرکت کرده است، گفت: این دوره‌ها باید در استان بین علاقمندان شناسانده شود و علاقمندان بدانند که دولت این دوره‌ها را به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای البرز عنوان کرد: با شهریه مصوب دولت که حدود ۱۰۰ هزار تومان است فقط برای ثبت نام دوره‌های مهارت آموزی دریافت می‌شود و خدمات ویژه‌ای در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

غفرانی اذعان کرد: در دو دوم سفر ریاست جمهوری ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کردایم که قرار بود ۵۰ درصد از طریق استان و ۵۰ درصد هم از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تأمین شود، این اعتبار از جانب استان تأمین شده است، اما از طرف سازمان هنوز تأمین نشده است.

منبع: ایمنا – البرز

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر