تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان کی گفته نوجوانا نمی‌تونن دنیا رو تغییر بدن؟ الهه قدمی ۱۳ ساله با کتابش ثابت کرد می‌تونن! البرز در آموزش مهارت ها رتبه برتر کشور را دارد طرح آموزشی و اطلاع رسانی بصیرت مجازی در البرز آغاز شد انسداد چاه‌های غیر مجاز آب البرز نیازمند تامین اعتبار است ساخت ۲ بیمارستان طالقان و کمالشهر با سرعت پیش می رود تیم دوچرخه سواری پسران نوجوان البرز به مقام قهرمانی کشور رسید بهسازی ۲۶۴ هزار مترمربع فضای آموزشی توسط جهادگران البرزی ۱۴۳ مدرسه توسط جهادگران البرزی رنگ آمیزی شد ایده پردازان مورد حمایت صندوق پژوهش البرز قرارمی گیرند جشنواره اینترنت پرسرعت زنگ‌ آخر شرکت‌ مخابرات‌ ایران آغاز شد هفته تعاون، فرصتی برای تقویت بخش تعاون در اقتصاد کشور هرآنچه باید از نتایج روز نخست مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال بانوان کشور بدانید معاون استاندار البرز: کرج به کارگاه عمرانی تبدیل شده است دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت در کرج

رشد ۴.۵ برابری خرید گندم تعاون روستایی البرز در نظرآباد
19 تیر 1402 - 16:08
2
مدیر تعاون روستایی البرز با اشاره به اینکه این بخش برای خرید گندم از کشاورزان در استان یک مرکز خرید در شهرستان نظرآباد (احمدآباد) در نظرگرفته شده، گفت: خرید گندم توسط این مرکز خرید نسبت به سال گذشته ۴.
ارسال توسط :
پ
پ


مدیر تعاون روستایی البرز با اشاره به اینکه این بخش برای خرید گندم از کشاورزان در استان یک مرکز خرید در شهرستان (احمدآباد) در نظرگرفته شده، گفت: خرید گندم توسط این مرکز خرید نسبت به سال گذشته ۴.
۵ برابر رشد داشته است.

«عادل مصدقی» با اشاره به اقدامات مناسب بخش دولتی و تشکل های مردمی برای تشویق کشاورزان به فروش محصولاتشان به مراکز خرید، افزود: خرید تضمینی گندم به قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان از کشاورزان در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: قیمت فروش آزاد محصول گندم برداشتی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است ولی کشاورزانی که محصولشان را به مراکز خرید بفروشند ۲ هزار تومان بعنوان پاداش و یک هزار و ۵۰۰ تومان نیز به عنوان یارانه پرداخت می شود که در کل ۱۵ هزار تومان برای هر کیلوگرم گندم با خرید تضمینی می شود.

وی گفت: برای سال جاری در مرکز خرید گندم احمدآباد ۲ محل تخلیه و نگهداری گندم در نظر گرفته شده که تاکنون که در روزهای آخر برداشت هستیم ۹ هزار و ۴۷ تن گندم خریداری شده در حالیکه سال گذشته فقط ۲ هزار و ۱۷۰ تن خریداری شده بود.
مصدقی یکی از دلایل افزایش خرید گندم را برگزاری مجمع عمومی شرکت تعاونی احمدآباد پس از ۱۱ سال عنوان کرد و افزود: تا سال های گذشته بیشتر محصول برداشتی به دلیل همجواری به استان قزوین به استان قزوین می رفت ولی امسال بیشتر محصول در استان باقی ماند و به کارخانجات آرد و ماکارونی فروخته شد.

۶۵ درصد گندم استان در نظرآباد تولید می شود
به گفته رییس سازمان جهاد شهرستان نظرآباد سطح زیر کشت گندم ۶ هزار و ۵۵۲ هکتار است بطوریکه ۶۵ درصد گندم تولیدی در استان البرز در نظرآباد کشت و تولید می شود.

«علی اکبر الماسی نوکیانی» افزود: سطح زیر کشت گندم در استان البرز در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ حدود ۹ هزار و ۶۰۰ هکتار بوده است که به طور میانگین از این اراضی ۴.
۵ تن از هر هکتار برداشت شده است.
وی اظهار کرد: در شهرستان نظرآباد ۲ مرکز خرید در سال جاری در نظر گرفته شده بود که به جز مرکز خرید «احمدآباد»، مرکز خرید «خورشید دانه» نیز آماده خرید گندم بود که ۶ هزار و ۴۲۰ تن گندم خریداری کرد.
استان البرز ۶۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۴۷ هزار هکتار آن را اراضی زراعی تشکیل می دهد.

منبع ایرنا برچسب ها: مدیر تعاون روستایی البرز با اشاره به اینکه این بخش برای خرید گندم از کشاورزان در استان یک مرکز خرید در شهرستان نظرآباد (احمدآباد) در نظرگرفته شده، گفت: خرید گندم توسط این مرکز خرید نسبت به سال گذشته ۴.
۵ برابر رشد داشته است.
مدیر تعاون روستایی البرز

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.