تصویر
رشد ۴۰۰ درصدی صدور مجوز مشاغل خانگی
17 فروردین 1401 - 13:45
6
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از ایجاد اشتغال مستقیم برای 611 نفر در بخش های مشاغل خانگی استان البرز و ثبت بالاترین عملکرد در زمینه صدور مجوز، ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در سال 1400 خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

رشد 400 درصدی صدور مجوز مشاغل خانگی
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از ایجاد اشتغال مستقیم برای ۶۱۱ نفر در بخش های استان البرز و ثبت بالاترین عملکرد در زمینه صدور مجوز، ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

احمدرضا عسگری گفت: بر اساس هدف گذاری انجام شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز و در حمایت از تولید کنندگان مشاغل خانگی و زنان سرپرست خانوار، شناسایی افراد حائز شرایط، افزایش وتسریع در صدور مجوز در دستورکار این سازمان قرار گرفته و صدور مجوز در یک سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه،حدود ۴۴۴ درصد رشد داشته است.
وی افزود: با توجه به میزان اعتبار تخصیصی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال، تعداد ۶۴۷ طرح جمعاٌ به ارزش ۲۵۹ میلیارد ریال به بانک معرفی شده اند که به استناد اطلاعات مندرج در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه به ۴۹۸طرح ۱۷۹ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و ۱۴۹ طرح در بانکهای عامل در دست بررسی می باشد که با پرداخت تسهیلات به این ۴۹۸ طرح تاییدشده ۶۱۱ نفر اشتغالزایی مستقیم صورت گرفته است.

عسگری گفت: از ۱۴۴۶ مجوز صادر شده، ۷۲۴ مورد مجوزهای مشاغل خانگی مستقل، ۲۴ مورد مجوزهای مشاغل خانگی پشتیبان، ۴۹۵ مورد مجوز با معرفی نامه اداره کل بهزیستی، ۱۰۵ مورد مجوز مشاغل خانگی با معرفی نامه اداره کل بنیاد شهید و ۹۸ مورد مجوز مشاغل خانگی با معرفی نامه کمیته امداد استان بوده است.
وی در پایان گفت: از مجموع مجوز های صادره (مستقل) براساس رسته های شغلی مشاغل خانگی، دوخت لباس با ۴۸۶ مورد، قالی بافی با ۳۱۰ مورد و ملحفه دوزی با ۲۰۴ مورد در رتبه های اول تا سوم قرار دارند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.