تصویر
رفع تداخلات اراضی مستلزم سرعت عمل، دقت و پیگیری مستمر است
11 آبان 1401 - 12:02
1
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در نشست مشترک قرارگاه صدور اسناد و رفع تداخلات اراضی استان البرز بر استفاده از تمامی ظرفیت ها و لزوم تسهیل و تسریع در امر تحقق برنامه ابلاغی تأکید کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

سرپرست سازمان جهاد استان البرز در نشست مشترک قرارگاه صدور اسناد و رفع تداخلات اراضی استان البرز بر استفاده از تمامی ظرفیت ها و لزوم تسهیل و تسریع در امر تحقق برنامه ابلاغی تأکید کرد.

نشست مشترک قرارگاه صدور اسناد و رفع تداخلات اراضی استان البرز با حضور دکتر بازدار، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، الماسی مدیر امور اراضی سازمان، دکتر علیزاده مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، دکتر فرضی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز، معاونین ادارات کل منابع طبیعی و ثبت اسناد، مدیران شهرستانی سازمان جهاد کشاورزی و ادارات کل ثبت اسناد و منابع طبیعی و جمعی از کارشناسان در سالن جلسات سازمان برگزار شد.
عبدالرضا بازدار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به اهمیت اجرای طرح های رفع تداخلات اراضی ملی با کشاورزی و حدنگاری اراضی به عنوان لازمه طرح سند دار کردن اراضی، در راستای رفع موانع تولید و بهره مندی کشاورزان از مزایای قانونی اخذ سند رسمی مالکیت اراضی کشاورزی برای اجرای طرح های توسعه بخش کشاورزی استان و کاهش دعاوی حقوقی تولیدکنندگان، به لزوم بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و برنامه ریزی برای تسهیل و تسریع در امر تحقق برنامه ابلاغی تأکید کرد.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه طرح صدور اسناد برای اراضی کشاورزی جزء طرح های محوری وزارت و به طور جدی در دستور کار سازمان است، ابراز امیدواری کرد: با بهره گیری از همه ی ظرفیت ها و توانمندی های خوبی که در بدنه کارشناسی سه مجموعه وجود دارد، شاهد اتمام به موقع طرح در استان باشیم.
دکتر بازدار با اشاره به اینکه موضوع زمین از حساسیت ویژه ای برخوردار است و نیازمند سرعت عمل، دقت و پیگیری جدی است، خواستار تلاش بیشتر مدیران و کارشناسان برای سرعت بخشی به موضوع رفع تداخلات اراضی در حوزه عمل شهرستان های هفتگانه شد.
در این نشست ایرج الماسی، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در خصوص آخرین وضعیت رفع تداخلات اراضی ملی با مستثنیات گزارشی را ارائه کرد.
الماسی با بیان اینکه از آغاز اجرای طرح رفع تداخلات در سال ۱۳۹۵ تا پایان ۱۳۹۹ ۳۱ پلاک و در سال ۱۴۰۰، تعداد هشت پلاک رفع تداخل شده بود؛ افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۵ پلاک رفع تداخل شده است که در مجموع از ۷۴ پلاک که تا کنون بررسی شده، قریب به ۱۲۷ هزار هکتار از اراضی ملی و غیر ملی تثبیت شده است.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز تصریح کرد: تا کنون ۲۰ درصد از کل اراضی مشمول رفع تداخلات اراضی ملی با مستثنیات تعیین تکلیف شده است.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.