رهاسازی ۱۵۰ هزار متر از اراضی کشاورزی فردیس
  • اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۱ ساعت: 10:35
  • شناسه : 223626
    2
    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس با تاکید بر لزوم حفظ اراضی کشاورزی از اجرای قانون و رهاسازی ۱۵ کتار از اراضی کشاورزی بخشمشکین دشت خبر داد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    مدیر جهاد شهرستان با تاکید بر لزوم حفظ اراضی کشاورزی از اجرای قانون و رهاسازی ۱۵ کتار از اراضی کشاورزی بخشمشکین دشت خبر داد.

    علیرضا بدری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس، با اشاره به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مبنی بر برخورد و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری ازسوء استفاده افراد سودجو، بیان کرد: بیش از ۴۰ مورد تغییر کاربری در اراضی وشاورزی بخش مشکین دشت به مساحت حدود ۱۵۰ هزار متر مربع به وضعیت اولیه بازگردانده شد.
    وی افزود: بیش از ۴۰ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی بخش مشکین دشت، طبق تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها مصوب سال ۱۳۷۴ و اصلاحیه بعدی آن، جهاد کشاورزی شهرستان فردیس با همراهی و پشتیبانی نیروی انتظامی وعوامل شهرداری مشکین دشت را به حالت اولیه بازگردانده شد.
    ‌ این مقام مسؤول گفت: ۸۰ مورد دیوارکشی غیرمجاز به مساحت تقریبی ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع، محوطه سازی بمساحت تقریبی هزار و ۲۰۰ مترمربع – ۳۰ مورد دپوی مصالح به مساحت ۵۰۰ مترمربع – ۶ مورد استخر به مساحت ۳۰۰ مترمربع – ۸ مدرد سکو به مساحت ۱۶۰ متر مربع از جمله مواردی بود که قلع و قمع شد و به حالت اولیه اعاده شد.
    وی خاطر نشان کرد: با توجه به تکلیف جهاد کشاورزی در حفظ اراضی زراعی و دستور دادستان محترم شهرستان، با هر گونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغات با جدیت برخورد می شود.
    ضمن اینکه از شهروندان محترم تقاضا دارم هر گونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و باغات را به اداره جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع دهند.
    گفتنی است؛ براساس ماده ۳ اصلاحی قـانون حفظ کاربری اراضـی زراعی و باغ‌ها، مجازات تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ ها علاوه برقلع و قمع بنا و مسـتحدثات غیرمجاز ،پرداخت جزای نقدی از یک برابر تا سه برابر بهای اراضی زراعی به قیمت روز زمین با کاربری جدید که مورد نظر متخلف بوده است، می‌باشد.

    منبع فارس

    امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
         

    از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    تصویر