رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و شورای اسلامی گفت : برخی شهروندان با نگهداری سگ در منزل و سپس رها سازی آنها در سطح شهر به دلیل هزینه بالای نگهداری معضل زیست محیطی ایجاد کرده اند که می تواند به شیوع بیماری های مشترک انسان و حیوان بینجامد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج به دغدغه رهاسازی سگ ها در سطح معابر اشاره کرد و اظهارداشت: از سوی دیگر وجود سگ های بلاصاحب در کرج معضل دیگری است که باید با همکاری دستگاههای اجرایی نسبت به جمع آوری و ساماندهی آنها اقدام کرد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: برخی با به راه انداختن پویش تغذیه و نگهداری سگ در سطح شهر و معابر به لحاظ بهداشتی و زیست محیطی مشکل ایجاد می کنند این امر سبب شده تا شاهد هجوم سگ های ولگرد به سطح خیابان ها و معابر شهری کرج باشیم.

اعتصامی یکی از دیگر معضلات زیست محیطی و بهداشتی این کلانشهر را رعایت نکردن اصول بهداشتی توسط واحدهای دامپزشکی خصوصی در سطح شهر برشمرد و افزود: امروزه به واسطه روی آوردن برخی شهروندان به نگهداری از حیوانات در منازل، شاهد افزایش تعداد واحدهای خدمات دامپزشکی در کرج هستیم که در تفکیک و معدوم سازی پسماندهای عفونی این واحدها مشارکت ندارند.

گفت: تجمیع پسماندهای این واحدها با زباله های معمولی از مخاطرات زیست محیطی است که باید برای جداسازی این نوع پسماندها چاره جویی کرد.

منبع: پایگاه خبری شهرداری کرج

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر