رئیس مرکز پژوهشهای شورای شهر کرج گفت: روابط عمومی میتواند با افزایش اعتماد شهروندان، میزان مشارکت عمومی در اداره شهر را افزایش دهد.
محمد اسدیان در بازدید از اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری کرج با اشاره به نقش روابط عمومی در مجموعه مدیریت شهری، اظهار کرد: روابط عمومی در حقیقت پل ارتباطی بین شهروندان و مدیران شهری است.
وی بابیان اینکه روابط عمومی نقش به سزایی در مدیریت افکار عمومی دارد، ادامه داد: پیگیری اهداف مدیریت شهری بدون مشارکت شهروندان میسر نیست و روابط عمومی میتواند با اعتمادسازی، مشارکت شهروندان را در اداره شهر افزایش دهد.
رئیس مرکز پژوهشهای شورای شهر کرج توضیح داد: بسیاری از شهروندان از جزئیات خدمات شهرداری مطلع نیستند و این وظیفه روابط عمومی است که بااطلاع رسانی درست از اقداماتی که در حوزه مدیریت شهری صورت میگیرد، آنها را به این باور برساند که مبالغی که در قالب عوارض و .
.
.
میپردازند برای آبادانی شهر و افزایش رفاه عمومی هزینه میشود.
اسدیان اضافه کرد: آگاهی شهروندان از خدمات شهرداری از حوزه فضای سبز گرفته تا رفتوروب معابر و اجرای پروژههای عمرانی، باعث میشود مشارکت آنها در حفظ و نگه داشت شهر و پرداخت بهموقع عوارض که یکی از منابع ششگانه درآمدی شهرداری است، افزایش پیدا کند.
وی با تأکید بر ضرورت تجهیز روابط عمومی شهرداری به سیستمهای بهروز رصد اخبار اظهار کرد: با بهرهگیری از این سیستمها، امکان شناسایی بهتر مطالبات و مشکلات اولویتدار شهروندان فراهم میشود.
رئیس مرکز پژوهشهای شورای شهر کرج گفت: شهروندان در حقیقت دغدغههای خود را در قالب اخبار پیگیری میکنند به همین دلیل با رصد اخبار حوزه مدیریت شهری میتوان به اطلاعاتی جامعی دستیافت و طرحهای در دست اجرا را بر اساس نیاز موجود اولویتبندی کرد.
از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید