مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ضمن گرامیداشت "سی و چهارمین سالگرد ارتحال جانسوز بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و رهبر قیام خونین ١۵ خرداد، حضرت امام خمینی(ره) افزود: از ویژگی های شاخص حضرت امام خمینی(ره) دشمن ستیزی و ظلم ستیزی بود.

سعید جابری انصاری با گرامیداشت ۱۴ خرداد ماه سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، بیان کرد: امام خمینی (ره) ریشه فساد را در حاکمان رژیم صهیونیستی و استکبار می دانست و برای مبارزه با فساد به سراغ حاکمان که ریشه های فساد بودند، رفت.
جابری انصاری اضافه کرد: امام خمینی (ره) تمام تلاش خود را بکار گرفت تا امت اسلامی را بیدار و متوجه مهمترین خطرات تهدید کننده جهان اسلام کند و در این راه پیروز شد.
وی به ویژگی های امام (ره) اشاره کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های برجسته حضرت امام (ره)دلدادگی به پیامبر و اهل بیت (ص) بود.
امام از خشونت مستکبران شرق و غرب و دشمنان الهی نترسید و در روزگاری که شاید نفس کشیدن با اجازه مستکبران بود امام(ره) به مبارزه با استکبار برخاست.

شاخصهای انقلابی گری حضرت امام خمینی (ره)
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به یکی از محورهای اصلی فرمایشات مقام معظم رهبری در سخنرانی های ادوار گذشته در مراسم سالگرد رحلت امام اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از ویژگی های شاخص امام (ره) که حضرت آقا به آن اشاره موکد داشتند روحیه انقلابی گری ایشان بود که رهبری در این خصوص فرموده اند ؛ ما امام را با صفات متعدّدی همواره توصیف میکنیم امّا صفت مؤمنِ متعبّدِ انقلابی -که ما کمتر امام را با آن توصیف کرده‌ایم- یک صفت جامع است.
.
.
امامِ انقلاب یعنی پیشوای همه‌ی این خصوصیّاتی که کلمه‌ی انقلاب متضمّن آن است.
قدرتهای مادّی هم که نسبت به امام همواره غضبناک بودند و البتّه از امام بزرگوار می هراسیدند ، بیشتر به‌خاطر این صفت بود: صفت انقلابیگری امام.
امروز هم دشمنان ملّت ایران با خصوصیّت انقلابیگری او خصومت دارند و دشمنند.
وی خاطر نشان کرد: در این چند سال اخیر دشمن با توسل به فضای رسانه‌ای و ایجاد توطئه مباحثی را ایجاد می کند که مردم از حقیقت نظام و دستاوردهای انقلاب اسلامی دور شوند .

دبیر شورای فرهنگ عمومی البرز تصریح کرد: امروز دشمن می خواهد انسان را از دین جدا کند و مسلمانان را به سوی بی بند و باری و بی دینی تشویق کند از جمله موضوع حجاب و پوشش زنان می باشد که عفت عمومی و امنیت روانی جامعه را تحت تاثیر اهداف و مقاصد شوم خود قرار دهند در صورتیکه زن ایران اسلامی دارای پیشینه فرهنگ غنی اسلامی است .
همچنین دشمن تلاش دارد از این طریق میان قوم ها و فرهنگ های جامعه اسلامی اختلاف بیندازد و تلاش دارد که انقلاب اسلامی و مردم بصیر و با ایمان انقلاب را به توطئه علیه انقلاب اسلامی فراخواند.
وی افزود: مدعیان دروغین آزادی و سردمداران فرهنگ ستیزی، از تحقق «جهاد تبیین» آرمان‌های انقلاب اسلامی و انتشار اندیشه‌های امامین انقلاب به شدت واهمه دارند و با دامن زدن به سیاست ایران هراسی و اسلام هراسی، به زعم خود می‌کوشند از شکل گیری تمدن نوین اسلامی و فراگیر شدن این الگوی غرور آفرین در منطقه و جهان جلوگیری کنند.
جابری انصاری در ادامه به جهاد تبیین و دستاورد ها و خدمات دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل حمایت های پیدا و پنهان دشمن در اتفاقات سال گذشته ، در حاشیه قرار دادن اقدامات بزرگ و جهادی دولت سیزدهم بود و دشمن با جنگ رسانه ای و روایت ها تلاش داشت اقدامات بزرگ دولت به سمع و نظر ملت ایران نرسد.
وی با بیان اینکه مردم عزیز ایران همواره پایبند به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، اظهار کرد: راهبرد اصلی دشمن ایجاد فاصله میان دولت و مردم است و این خیال باطل دشمن هرگز به منصه ظهور نمی رسد لذا باید با عمل به فریضه جهاد تبیین اجازه ندهیم دشمن یاس و ناامنی را در کشور القا کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به اینکه حاکمیت اسلامی یکی از بزرگ ترین نعمت های انقلاب است، افزود: رهبر فرزانه انقلاب یکی از مهم ترین نعمت های انقلاب است که ایشان شجاع، فیلسوف، زمان شناس و اسلام شناس هستند.
ودر واقع رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی با بیان اصول سیر افتخارآفرین انقلاب اسلامی همواره با تأکید بر شناخت ارکان و اهداف انقلاب اسلامی و اصول تفکر انقلابی امام خمینی، همان راه و روش و منش را در طول سالیان سخت و دشوار با رهبری داهیانه خود ادامه و هیبت و عظمت انقلاب اسلامی را که با جان‌فشانی، از خودگذشتکی، ایثار و شهادت ملت بزرگ ایران اسلامی به دست آمده است را دوچندان و به قله‌های اقتدار و افتخار رسانده‌اند.
سعید جابری انصاری در خاتمه افزود: ایران اسلامی در پنجمین دهه عمر با افتخار خود با تمسک به وصیت نامه الهی- امام و بیانیه گام دوم جانشین حکیم و صالحش، برابر حربه تحریم‌های ظالمانه و راهبرد فشار حداکثری دشمن که نفس‌های آخر را می‌زند، نه تنها تسلیم نخواهد شد بلکه مقتدرتر و عازم‌تر از گذشته با سرعت، عزت و سربلندی از این مقطع حساس تاریخی نیز عبور خواهد کرد.
امروز نیز در سایه توجهات خاصه حضرت ولیعصر‌(عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف) و زعامت حضرت آیت‌الله‌ العظمی خامنه‌ای تفکر الهی امام خمینی در انقلاب اسلامی زنده است و میراث ماندگار او پرچم هویت و قدرت اسلامی، انقلابی ما را در جهان ظلم و تاریکی به اهتزاز درآورده است.

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر