تصویر
روزانه یک هزار و ۵۰۰ تراورس راه آهن مطابق استاندارد در البرز تولید می شود
26 اردیبهشت 1401 - 10:55
1
مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن جمهوری اسلامی (تراورس بتن) مستقر در شهرستان فردیس استان البرز گفت: روزانه یک هزار و ۵۰۰ تراورس متداولی برای زیر ساخت مسیرهای ریلی کشور در البرز تولید می شود.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن جمهوری اسلامی (تراورس بتن) مستقر در شهرستان استان البرز گفت: روزانه یک هزار و ۵۰۰ تراورس متداولی برای زیر ساخت مسیرهای ریلی کشور در البرز تولید می شود.

«مصطفی معینی » در حاشیه بازدید از شرکت تراورس بتن افزود: برای سرعت های بالا یعنی ۱۶۰ کیلومتر در ساعت ریلی تراورس های مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید می کنیم.
وی اضافه کرد: اکنون ۲۰۰ نفر نیروی انسانی ماهر در این مجموعه مشغول به کار هستند که بیش از ۸۵ درصد کارگران بومی استان البرز هستند.
وی اظهار داشت: در سال های اخیر تراورس مورد نیاز خطوط ریلی قزوین- رشت و مراغه- ارومیه را تامین کردیم .
معینی گفت : برای حدود ۹۰ کیلومتر خط رفت و برگشت متروی – هشتگرد، پروژه راه آهن قزوین- رشت به طول حدود ۱۸۰ کیلومتر و پروژه راه آهن مراغه – ارومیه به طول حدود ۱۷۰ کیلومتر تروارس تامین کردیم.
وی اظهار داشت: همچنین راه آهن زاهدان – خاش به طول حدود ۱۵۰ کیلومتر با اهتمام شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن به مرحله افتتاح رسیده است.
معینی افزود: پروژه دیگر راه آهن میانه به اردبیل است که تجهیزات بتنی و تراورس این پروژه بنا به دستور وزارت راه و شهرسازی تهیه شد و برای امسال یا سال آینده این پروژه بهره برداری خواهد شد؛ همین طور راه آهن میانه به تبریز پشتیبانی زیر ساخت شده است.
مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن جمهوری اسلامی (تراورس بتن) گفت: با توجه به حمایت دولت سیزدهم از مجموعه های تولیدی و کارگران ؛ آینده خوبی را پیش بینی می کنیم و برای توسعه پروژه های ریلی کشور هدفگذاری کرده ایم.

معینی افزود: کارخانه تراورس بتن در فردیس استان البرز یکی از کارخانه های پیشرفته ای است که بخش اولیه آن توسط کارشناسان اروپایی راه اندازی شده اما مابقی خطوط تولید توسط متخصصان و جوانان کشور به نتیجه رسیده است .
فرماندار فردیس استان البرز اعلام کرد: از ظرفیت تولیدات کارخانه تراورس بتن وابسته به راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اجرای پروژه های عمرانی و آبادانی این شهرستان استفاده خواهد شد.
« » در بازدید از شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه راه آهن جمهوری اسلامی (کارخانه تراورس بتن ) مستقر در فردیس افزود: مراکز تولید ملی نظیر گروه صنعتی مپنا و تراورس بتن در این شهرستان مستقر هستند که باید از ظرفیت آنها برای کارهای عمرانی بهره گرفت .
فرماندار فردیس اظهار داشت: کارخانه تراورس بتن اکنون نیازهای ریلی کشور را تامین می کند.
کاشفی افزود: از ظرفیت این کارخانه در جهت عمران شهری فردیس استفاده خواهد شد ضمن آنکه این کارخانه باید با دستگاه های خدمات رسان برق ، آب و سایر دستگاه ها همکاری کند.

منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.