تصویر
روز جهانی مقابله با بیابانزایی و خشکسالی و نقش تعیین کننده زنان در حفظ منابع طبیعی
29 خرداد 1402 - 10:52
شناسه : 569477
1
پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز- اصغر بیات، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز به مناسبت فرارسیدن 27 خردادماه روز جهانی مقابله با بیابانزایی و خشکسالی،بر نقش تعیین کننده زنان در حفظ منابع طبیعی، توسعه پوشش گیاهی وکاهش گردوغبار در استان تأکید کرد.


پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز- اصغر بیات، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز به مناسبت فرارسیدن ۲۷ خردادماه روز جهانی مقابله با بیابانزایی و خشکسالی،بر نقش تعیین کننده زنان در حفظ منابع طبیعی، توسعه پوشش گیاهی وکاهش گردوغبار در استان تأکید کرد.

اصغر بیات ضمن تبریک روز جهانی مقابله با بیابانزائی وخشکسالی به تاریخچه نامگذاری این روز اشاره و اظهار داشت: در تاریخ ۱۷ ژوئن سال ۱۹۹۴ میلادی پس از تدوین نهایی کنوانسیون مقابله با بیابانزایی، این روز مقارن با ۲۷ خرداد ماه از سوی سازمان ملل بعنوان روز جهانی «مقابله با بیابانزایی» نام گرفت.
وی افزود: سازمان ملل متحد این روز را با هدف افزایش آگاهی و توجه هر چه بیشتر عموم مردم به معضل گسترش فزاینده بیابان در سراسر جهان و جلوگیری از بیابانزایی و پدیده خشکسالی نامگذاری کرده است.
بیات با اشاره به انتخاب هوشمندانه شعار امسال ((نقش وحقوق زنان در مدیریت پایدار سرزمین)) افزود: نقش زنان ومادران پیرامون فرهنگ سازی کودکان در جهت حفظ منابع طبیعی،توسعه پوشش گیاهی وکاهش گردوغبار تعیین کننده و غیرقابل انکار است.
ایشان یکی از مهمترین چالش های امروز کشور را معضلات زیست محیطی دانست وافزود : با مدیریت جهادی واستفاده از نقطه نظرات کارشناسان این حوزه می توان از این چالش عبور کرد.
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اضافه کرد :چالش های زیست محیطی اگر درست مدیریت نشوند،تهدیدی جدی برای امنیت زیستی و در ادامه امنیت غذائی است که با رویکرد سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری کشور و با حمایتهای مقام معظم رهبری و دولت محترم در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت این چالش مرتفع خواهد شد.
ایشان افزودند: در راستای این طرح و درجهت کنترل کانونهای فرسایش بادی و کاهش گردوغبار در استان،۵۱۶۰ هکتار از اراضی مستعد جنوب حلقه دره جهت نهالکاری و توسعه پوشش گیاهی شناسائی و درقالب طرح مصوب در دستور کار قراردارد.
وی در پایان با بیان اهمیت این طرح گفت: یکی دیگر از اقدامات اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان در جهت تثبیت خاک وکاهش گردوغبار،کاشت نهال وتوسعه فضای سبز در حاشیه جاده به اشتهارد است که تا پایان امسال عملیاتی خواهد شد.

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.