تصویر
روستاهای کرج باید هاب اقتصادی منطقه تبدیل شوند
22 آبان 1402 - 11:12
2
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج با اشاره به اینکه ظرفیت های گردشگری روستایی زمینه ساز توسعه اقتصادی در منطقه خواهد بود گفت: ایجاد و توسعه اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای کرج علاوه بر اینکه می تواند جایگزینی برای ایجاد هتل ها باشد، رونق اقتصادی منطقه و اشتغال پایدار در روستاها را فراهم می نماید.
ارسال توسط :
پ
پ

معاون استاندار و با اشاره به اینکه ظرفیت های گردشگری روستایی زمینه ساز توسعه در منطقه خواهد بود گفت: ایجاد و توسعه اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای علاوه بر اینکه می تواند جایگزینی برای ایجاد هتل ها باشد، رونق اقتصادی منطقه و اشتغال پایدار در روستاها را فراهم می نماید.

دکتر یحیی رمضانی با بیان این مطلب اظهار داشت: روستاهای کلان از این ظرفیت برخوردار هستند که به فراخوار تولیدات خودکفایی شده خود به هاب اقتصادی تبدیل شوند .
وی تصریح کرد: باید پتانسیل های مختلف روستاها را احصاء و شناسایی کنیم و با ارائه تسهیلات و تسهیل قانون برای اجرای طرح های توسعه ای زمینه ساز تحولات اقتصادی در روستاها شویم.
وی در ادامه با عنوان اینکه بسیاری روستاها به عنوان روستاهای توسعه محور هستند، افزود: طرح تحول اقتصادی و بر محوریت روستاها پایه گذاری شود تا هر روستا به عنوان هاب اقتصادی محصول خاص معرفی شوند.
همچنین با تاکید بر ضرورت ایجاداقامتگاه های بوم گردی در روستاها گفت: جای اقامتگاه های بوم گردی در مناطق روستایی کرج خالی است این مناطق به واسطه برخورداری از محیط طبیعی در تمامی فصول گردشگر پذیر هستند و نقش ویژه ای در اقتصاد جوامع محلی ایفا می کنند.

وی افزود: در محور کرج – کندوان و بخش آسارا نیز مناطق روستایی گردشگر پذیر با زمینه ایجاد اقامتگاه های بوم گردی وجود دارند که موجب توسعه اقتصادی و پویایی منطقه خواهند بود.
معاون استاندار بیان کرد: در روستاهای شاخص بخش مرکزی کرج نیز که مستعد اجرای طرح های بوم گردی هستند باید زمینه اجرای طرح های گردشگری فراهم شود.

رمضانی گفت: روستاییان می توانند کسب‌وکار کوچک گردشگری خود را با مالکیت بومی و مدیریت خانوادگی عهده دار شوند و به توسعه پایدار گردشگری کمک کنند.
وی افزود: صنعت گردشگری در کلانشهر کرج باید رونق بگیرد و از تمامی طرح هایی که به توسعه پایدار مناطق روستایی کمک کند حمایت می شود.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.