تصویر
روند ابتلا به کرونا و آنفلوآنزا در البرز افزایشی است
08 آبان 1401 - 13:23
2
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با هشدار در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام کرد: روند ابتلا به کرونا و آنفلوآنزا در این استان افزایشی است.
ارسال توسط :
پ
پ

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با هشدار در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام کرد: روند ابتلا به کرونا و آنفلوآنزا در این استان افزایشی است.

دکتر احمد مهدوی گفت: اکنون ۲ شهرستان و در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و پنج شهرستان دیگر استان آبی هستند.
وی تاکید کرد با توجه به اینکه اکنون ابتلا به آنفلوآنزا افرایشی است و مراقبت و پیشگیری و درمان این بیماری وجه مشترک با کرونا دارد لذا رعایت دستور العمل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و اجتناب از مراکز تجمعی بدون رعایت پروتکل ها ضروری است .
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اظهار داشت: ایجاد سیستم تهویه هوا مناسب در مدارس، دانشگاه ها، خانه سالمندان و سایر مکان های تجمعی از ضرورت ها است.

مهدوی گفت: در بیماری آنفلوآنزا تامین مایعات بدن و استراحت مطلق در بهبودی موثر است ضمن آنکه اکنون میزان شیوع و دربرگیری بیماری آنفلوآنزا در کشور و البرز بالا است.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان داشت: سالخوردگان، مادران باردار، افراد دارای بیماری زمینه ای مانند قلبی ، ریوی و تنفسی، کارکنان ادارات ، بیمارستان ها و مشاغل تجمعی باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.
وی تاکید کرد: دانش آموزانی که علائم سرماخوردگی دارند چند روز از حضور در مدرسه معاف شوند تا از سرایت آنفلوآنزا به سایر دانش آموزان جلوگیری شود .
مهدوی یادآور شد: دوره نقاهت بیماری آنفلوآنزا بین هفت تا ۱۴ روز است که سه روز نخست با علائم شدید شامل تب، آبریزش بینی و دهان و بدن درد همراه است .
وی یادآور شد: اکنون واکسن آنفلوآنزا در داروخانه ها ی استان البرز موجود است و کسانی که در دوره نقاهت بیماری آنفلوانزا هستند نباید واکسن بزنند ضمن آنکه در مورد کرونا نیز مردم واکسن یادآور را تزریق کنند.
منبع ایرنا برچسب ها: سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با هشدار در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام کرد: روند ابتلا به کرونا و آنفلوآنزا در این استان افزایشی است.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با هشدار در خصوص رع

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.