از تسریع در روند فرزندخواندگی و اجرای طرح مراقبت موقت از کودکان بی‌سرپرست خبر داد.

استانها –

وجیهه محمدی فلاح در گفتگو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار کرد: با فعال شدن سامانه فرزندخواندگی و تقویت واحد مددکاری، امید به آینده بهتر برای کودکان بی‌سرپرست است.

محمدی فلاح، با اعلام این خبر، از تسریع در روند فرزندخواندگی و اجرای طرح مراقبت موقت از کودکان بی‌سرپرست خبر داد.

وی افزود:برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت درخواست فرزندخواندگی، می‌توانید به سامانه فرزندخواندگی بهزیستی به نشانی adoption.behzisti.ir مراجعه کنید. با راه‌اندازی سامانه فرزندخواندگی درخواست فرزندخواندگی می‌تواند به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کند. با تقویت مددکاری و تسریع در بررسی پرونده ها، روند فرزندخواندگی به طور قابل توجهی تسهیل شده است.

وجیهه محمدی فلاح بیان کرد: در کنار طرح فرزندخواندگی، بهزیستی استان البرز طرح مراقبت موقت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست را به عنوان خانواده میزبان آغاز کرده است. در این طرح، کودکان بی‌سرپرست به خانواده‌هایی که شرایط لازم را دارند، سپرده می‌شوند تا در محیطی خانوادگی بزرگ شوند. این طرح علاوه بر حمایت از کودکان، فرصتی برای خانواده‌ها فراهم می‌کند تا تجربه فرزندپروری را کسب کنند.

مدیر کل بهزیستی استان بیان کرد: به منظور کاهش زمان انتظار برای فرزندخواندگی با تسریع در روند رسیدگی به درخواست‌ها، کودکان بی‌سرپرست زودتر به خانواده‌های جدید می‌پیوندند.

وی ادامه داد با انجام اقدامات لازم برای بازپیوند کودکان به خانواده زیستی، به حفظ پیوندهای خانوادگی کمک می‌شود.

محمدی فلاح در خصوص ایجاد محیطی خانوادگی برای کودکان بی‌سرپرست به اجرای طرح مراقبت موقت از کودکان بی‌سرپرست، اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح محیطی امن و صمیمی را برای رشد و پرورش این کودکان ایجاد می‌شود.

وی در خصوص حمایت از خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی گفت: ارائه خدمات مشاوره و حمایت از خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی کمک می‌شود تا برای این مسئولیت آماده شوند.

محمدی فلاح گفت: بهزیستی استان البرز با اجرای طرح‌های نوین و تسریع در روند فرزندخواندگی، گام مهمی در جهت حمایت از کودکان بی‌سرپرست برداشته شده است. با این حال، برای بهبود وضعیت این کودکان، نیاز به تلاش‌های مستمر و همکاری همه جانبه است.

انتهای پیام/

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر