تصویر
رونمایی از فاز۲ و سه  سامانه کشاورزی هوشمند در البرز
13 بهمن 1400 - 10:57
5
همزمان با نخستین روز از ایام الله دهه مبارک فجر عصر سه شنبه در آیینی با حضور مجتبی عبداللهی استاندار البرز ، فاز دوم و سوم سامانه کشاورزی هوشمند در این استان رونمایی شد.
ارسال توسط :
پ
پ

همزمان با نخستین روز از ایام الله دهه مبارک فجر عصر سه شنبه در آیینی با حضور مجتبی عبداللهی استاندار البرز ، فاز دوم و سوم سامانه هوشمند در این استان رونمایی شد.

استاندار البرز در مراسم رونمایی از فازهای دوم و سوم سامانه کشاورزی هوشمند که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد با اشاره به اینکه بخش اول این سامانه به تشخیص تغییرات کاربری اراضی اختصاص دارد، افزود: در مراحل بعدی نیز سامانه های تخمین سطح زیر کشت و پایش هوشمند کشاورزی فعال شده اند.
مجتبی عبدللهی اظهار داشت : طراحی و اجرای این فناوری قابل است و اجرای چنین طرح مبتکرانه ای را در البرز ارج می نهیم.
وی گفت: اراضی کشاورزی به عنوان میراث گرانبهای ما برای نسل های آینده هستند که متاسفانه طی سال های اخیر بخش بالایی از آنها دستخوش تغییر کاربری شده اند.
وی افزود: عدم نظارت دقیق بر روند ساخت و ساز های غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی به باغ ویلاهای شخصی، اکنون چالش های متعددی را در هویت باغشهری استان ایجاد کرده است.
استاندار البرز گفت: اکنون روسای جمهور و قوه قضاییه برای مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی به جد وارد عمل شده اند و این اهتمام، ما را بر آن داشته که با جدیت بیشتری به رصد امور بپردازیم.
[sub][/sub]وی افزود: امید است با بهره گیری از این سامانه هوشمند، بتوانیم اراضی کشاورزی استان را حفظ و حراست کنیم.
منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.