رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: رویکرد مدارس سمپاد تربیت تمام ساحتی دانش آموزاست که این مهم در قالب برنامه های علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و جشنواره ای دنبال می شود.
" الهام یاوری " در جمع دانش آموزان و معلمان دبیرستان فرزانگان ۲ کرج گفت: تعلیم و تربیت با کیفیت چندساحتی برنامههای مختلفی را شامل می شود، این شیوهها در حوزه های فناوری هم وارد شده که در استان ها برای کیفیت بخشی آموزش طراحی و در حال اجراست.
وی بیان داشت: در سال تحصیلی گذشته ۵۵ هزارنفر دانش آموز دربرنامه های تمام ساحتی مدارس سمپاد کشور شرکت کردند.
وی با اشاره به اینکه در مدارس سمپاد به دنبال تعلیم و تربیت متوازن، فراگیر و با کیفیت هستیم ، اضافه کرد: تعلیم و تربیت چند ساحتی در مدارس نیاز به مشارکت و همراهی دانش آموزان و اولیا نیز دارد.
یاوری ادامه داد: سمپاد محلی برای تجمیع افراد مستعد برای اثرگذاری در فضای تمدنی کشور و تمدن اسلامی است تا با استفاده از همکاری و شبکه سازی با یکدیگر به هدف حل مسئله برسند.
وی تصریح کرد: در برنامه تلویزیونی علمی شو نیز توسط مدرسان المپیاد، دوره کامل برای همه شاخه های المپیاد در کشور تدریس می شود و از تلویبیون در اختیار دانش آموزانی قرار می گیرد که به مدارس ما دسترسی ندارند.
وی یادآورشد: کارسوقهای علمی، جشنواره هنری، جشنواره فردوسی، المپیادهای ورزشی و چند برنامه مناسب در حوزه فرهنگ و معارف اسلامی برای دانشآموزان برگزار شده که هر کدام از جنبه اعتقادی و اخلاقی دانش آموزان را در این حوزهها توانمند می کنند.
رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان عنوان کرد: : برنامههایی که برای دانش آموزان برگزار میشود، هرکدام یک ساحت هنر و زیباشناختی، اعتقادی، اخلاقی، ورزشی و زیستی در سند تحول بنیادین را پوشش میدهد.
وی اظهارداشت: یکی از ملاکهای جدی سنجش موفقیت در مدرسه، ارزیابی ایجاد توازن میان ساحتهای متفاوت سند است که این موضوع به دفعات به مدیران مدارس تاکید شده است.
یاوری خاطرنشان کرد: در واقع تاکید شده که با فرهنگسازی و توانمندسازی معلمان و ارتباط شبکهای میان دانشآموزان با فارغ التحصیلان توازن میان ساحتهای سند تحول بنیادین به درستی ایجاد شود.
وی عنوان کرد: در مجموع دانشآموزان سمپاد حدود ۱۲۰ هزار نفر هستند که نیمی از آنها دختر و نیمی دیگر را پسران تشکیل
از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید