تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز برگشت ۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات ورزش و جوانان البرز، غیر واقع و نادرست است /۹۰ درصد اعتبارات جذب شد پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد کنگره شهدای اصناف و بازاریان در البرز برگزارشد رضایت مندی مردم در اولویت برنامه های صنعت برق کشور است ارتباط مستقیم تلفنی شهروندان با مدیرمخابرات منطقه البرز در بستر سامد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت ضمانت ۲۵ هزار میلیارد ریالی سرمایه گذاری یک شرکت دانش بنیان در البرز راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد

ریل گذاری آینده امنیت غذایی با محوریت شورای عالی انقلاب فرهنگی است
15 مهر 1402 - 16:42
15
معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: ریل گذاری آینده امنیت غذایی کشور با محوریت شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته است.
ارسال توسط :
پ
پ

معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج گفت: ریل گذاری آینده امنیت غذایی کشور با محوریت شورای عالی انقلاب صورت گرفته است.

«مجتبی خیام نکویی» در حاشیه بازدید از موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور مستقر در با بیان اینکه ۵۶ موسسه و مرکز تحقیقات زیرمجموعه تات در سراسر کشور فعالیت می کنند، افزود: امروز که شرایط دنیا به سمت محدودیت های اقلیمی و خشکسالی پیش می رود اهمیت فعالیت های این سازمان ظهور و بروز بیشتری پیدا می کند.

وی به اهمیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در کشور اشاره کرد و اظهار کرد: هیچ سندی در کشور تدوین نشده مگر اینکه در شورای عالی انقلاب فرهنگی رفته باشد و با تغییر دولت ها نیز ادامه یافته است.
وی با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲ بال فرهنگی و علمی فناوری دارد، گفت: انتظار رییس جمهور دانش بنیان شدن کشاورزی است و میوه دانش بنیان شدن کشاورزی ارتقای بهره وری است.
خیام نکویی یکی از چالش های تات و وزارت جهاد کشاورزی را عدم استفاده از ظرفیت های فراقوه ای کشاورزی در کشور دانست و افزود: اعتبار تات تا یک بیستم دیگر مجموعه ها است ولی ارزآوری آن یک و نیم برابر آن هاست که اگر آیین نامه ارتقاء به درستی تصویب شود ریل گذاری ما تغییر پیدا می کند.

وی به بیان برخی از ایرادات پرداخت و اظهار کرد: چرا مجوز پارک علم و فناوری کشاورزی و دهکده های نوآوری کشاورزی بایستی از وزارت علوم گرفته شود در حالیکه این کار باید بر عهده خودمان باشد که در این صورت سرعت این بخش برای رسیدن به امنیت غذایی افزایش می یابد.

ارزش بذرهای تولیدی اصلاح بذر به ۲.
۶ میلیارد دلار در سال می رسد
رییس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور نیز نیز در این بازدید به فعالیت های این موسسه اشاره کرد و گفت: تاکنون ۶۰۰ رقم بذر مختلف بخش تولیدات گیاهی توسط این موسسه تولید و معرفی شده که نیمی از آن ها به پس از پیروزی انقلاب اسلامی برمی گردد.
«محمد زمانیان» افزود: تا سال ۱۳۹۲ نرخ معرفی بذر سالانه پنج رقم بود که از سال ۱۳۹۳ به بعد نرخ معرفی ارقام بذر به ۱۵ رقم در سال رسیده است.
وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲۰ فناوری این موسسه به بخش خصوصی واگذار شده است، اظهار کرد: یکی از رسالت های اصلی موسسه تحقیفات اصلاح وتهیه نهال و بذر تولید هسته های اولیه بذر است به طوریکه در برخی از محصولات مثل حبوبات آبی به تامین ۱۰۰ درصد بذر مورد نیاز کشور رسیده ایم.

وی ارزش بذرهای تولیدی موسسه را ۲.
۶ میلیارد دلار در سال دانست و گفت: این بذور در ارتقای بهره وری آب و مقاومت به خشکسالی سرآمد هستند ضمن اینکه نقشه کیفی گندم در کشور توسط این موسسه تهیه شده و در تمام استان ها این نقشه مشخص شده است.
زمانیان افزود: یکی از شاخص های بلوغ کشاورزی هر کشور تولید بذور هیبرید است که این موسسه در تولید بذور هیبرید محصولاتی همچون گوجه فرنگی، خیار، ارزن، سورگوم و گندم به دستاوردهای خوبی رسیده است.

منبع ایرنا برچسب ها: معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: ریل گذاری آینده امنیت غذایی کشور با محوریت شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته است.
معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: ریل گذاری آینده امنیت غذایی کشور با محوریت

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.