تصویر
رییس سبک ورزش رزمی هاپکیدو ایران و خاورمیانه درگذشت
27 بهمن 1401 - 13:47
1
استاد بزرگ «سیدمهدی نژند» رییس سبک ورزش رزمی هاپکیدوی کشور و رییس کنفدراسیون هاپکیدو خاورمیانه بر اثر سکته قلبی درگذشت.
ارسال توسط :
پ
پ

استاد بزرگ «سیدمهدی نژند» رییس سبک ورزش رزمی هاپکیدوی کشور و رییس کنفدراسیون هاپکیدو خاورمیانه بر اثر سکته قلبی درگذشت.

استاد بزرگ "سید مهدی نژند" متولد آذر ماه ۱۳۴۵ بوده که از سالهای ۱۳۵۴ با هنر رزمی کونگ فو وکاراته رزمی را شروع کرد و تا سال ۱۳۵۸ این ۲ ورزش را درکنار هم تمرین کردند، سپس با تکواندو آشنا شد و تا سال ۱۳۷۴ در این رشته رزمی عناوین مختلفی را کسب کرد.
سید علی نژند فرزند استاد نژند که ساکن شهرستان هستند، گفت: پدرم روز گذشته در کشور کانادا و در حین رانندگی بر اثر سکته قلبی درگذشت.
وی با بیان اینکه استاد نژند برای تحصیل و ورزش به کشور کانادا سفر کرده بود، افزود: هم اکنون در حال طی کردن مراحل اداری و تشریفات انتقال پیکر پدرم به کشور هستیم که حدود ۲ تا سه هفته طول می کشد.
استاد نژند با سفر به کشورهای آسیایی و اروپایی در رشته های مختلف رزمی تجربه بسیار زیادی را کسب کرد و همچنین سالها در مسابقات خارجی موفقیت های زیادی را بدست آورد.
استاد نژند در کشورهای خارجی با بازی در مسابقات فول کنتاکت و مسابقات آزاد به صورت حرفه ای آغاز به کار کرد و بعد از سالها به کشور ایران بازگشت و با هنر رزمی کوک سول وان و هاپکیدو آشنا شد.
نژند توسط استاد خود به کشور کره جنوبی اعزام شد و در آنجا تحت نظر استاد بزرگ Lee Chang Soo آموزش های لازم را گذراند و سپس در اولین دوره مسابقات فدراسیون هنرهای رزمی نیو فایت کره جنوبی، مدال طلای این دوره از مسابقات را نصیب خود کرد.
استاد نژند پس از بازگشت از کره جنوبی مشاهده کرد سبک هاپکیدوKHF کره مسابقاتی در خود ندارد و تنها وقت خود را در اجرای تکنیک و دفاع شخصی می گذارند ولی استاد نژند چون یک مبارزگر بود تنها به فکر مسابقات وقهرمانی بود به فتح قله قهرمانی فکر می کرد که به همین دلیل با سفر به کشور کره با شیوه های رزمی آشنا شد و با کسب تجربه به ایران بازگشت.
از سالهای ۱۳۷۸ استاد نژند با سفر به کشورهای ترکیه ،روسیه ، باکو، دوبی ، کره جنوبی و امریکا توانست در سن خود که سن بازنشتگی در هنرهای رزمی می باشد عناوین قهرمانی را دوباره نصیب خود کند.
استاد در سن ۴۱ سالگی مدال طلا پیشکسوتان را در کشور آمریکا نصیب خود کرد و بعد از آن در مسابقات جهانی کشور کره جنوبی در سازمان المپیک توانست یک طلا و در مسابقات شمشیر زنی نیز یک برنز دریافت کند.
استاد نژند دارای سرعت پا بسیار بالائی در اجرای تکنیکهای انفرادی و ترکیبی بود و فنون دفاع شخصی استاد نژند در بیشتر کشورهای جهان به یاد ماندنی بوده و زبانزد تمام مسوولان سبکهای جهان است.
نژند در طول سال ها فعالیت خود در ورزش های رزمی و هاپکیدو توانست شاگردان زیادی را در سراسر جهان تربیت کند.

منبع ایرنا برچسب ها: استاد بزرگ «سیدمهدی نژند» رییس سبک ورزش رزمی هاپکیدوی کشور و رییس کنفدراسیون هاپکیدو خاورمیانه بر اثر سکته قلبی درگذشت.
استاد بزرگ «سیدمهدی نژند» رییس سبک ورزش رزمی هاپکیدوی کشور و رییس کنفدراسیون هاپکیدو خاورمیانه بر اثر سکته قلبی درگذشت.
استاد ب

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.