رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی : الگوهای تولید باید متناسب با وضعیت اقلیم تغییر کند
  • مهر ۱۱, ۱۴۰۳ ساعت: 8:08
  • شناسه : 1501581
    0

    به گزارش خبرنگار ایرنا، ” محسن مردی” روز چهارشنبه در رویداد هوش مصنوعی کشاورزی در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی مستقر در کرج با تسلیت شهادت مظلومانه سید حسن نصرالله و سایر همرزمان ایشان افزود: اگر بخواهیم امنیت غذایی پایدار داشته باشیم باید الگوهای تولید را منطبق با شرایط جدید آب وهوایی پیش ببریم […]

    به گزارش خبرنگار ایرنا، " محسن مردی" روز چهارشنبه در رویداد هوش مصنوعی در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی مستقر در با تسلیت شهادت مظلومانه سید حسن نصرالله و سایر همرزمان ایشان افزود: اگر بخواهیم امنیت غذایی پایدار داشته باشیم

    باید الگوهای تولید را منطبق با شرایط جدید آب وهوایی پیش ببریم تا بتوانیم غذای سالم و کافی برای کشور تامین کنیم.

    وی یادآور شد: آنچه امروز بیش از هر زمانی احساس می شود تحلیل و نظریه پردازی برای پدیده هایی است که در آینده اتفاق می افتد؛ برای انجام این کار ما نیاز به داده های دقیق و تحلیل دقیق داده ها و اطلاعات داریم، بنابراین با تحلیل گذشته می توانیم آینده را خلق کنیم.

    مردی گفت:ضرورت دارد در کمترین زمان از فناوری های مختلف هوش مصنوعی برای تهیه داده های دقیق از ماهواره‌ها و حسگرها و همینطور از الگو های هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل در تمام مراحل کاشت، داشت، برداشت و زنجیره تامین ارزش استفاده کنیم.

    وی تاکید کرد: در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و سایر موسسات سازمان تات توجه ویژه به این موضوع داریم و در پژوهشگاه بیوتکنولوژی در حال تاسیس ۲ پژوهشکده هوش مصنوعی و کلان داده هستیم ولی روش متفاوتی را دنبال می کنیم.

    مردمی افزود: پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی یکی از ۲۱ موسسه و پژوهشگاه سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی است که با دارا بودن قریب به ۲ هزار عضو هیات علمی و هشت هزار محقق و پشتیبان از مهمترین سازمان های تحقیقاتی جهان محسوب می شود.

    وی بیان کرد: در ۴۰ سال گذشته تولیدات بخش کشاورزی کشور بیش از ۴۰۰ درصد رشد داشته است که ۳۵۰ درصد این افزایش به واسطه زحمات محققان در سازمان تات و کشاورزان و معاونت های اجرایی در وزارت جهادکشاورزی بوده که مهمترین دلیل آن رسوخ دانش و افزایش بهره وری بوده است.

    همکاری ۵۰ شرکت با پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی

    رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی افزود: امروز بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان با این پژوهشگاه همکاری می کنند؛ به زودی مرکز نوآوری این پژوهشگاه افتتاح می شود و چهار شرکت لنگر نیز مستقر می شوند ؛ در این رویداد تلاش می کنیم .

    وی ادامه داد: در رویداد علمی هوش مصنوعی کشاورزی با ۴۰ شرکتی که در زمینه هوش مصنوعی فعال هستند و داری تولید و ایده هستند برای ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی استفاده خواهیم کرد.

    منبع: ایرنا – البرز

         

    از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    تصویر