تصویر
زایران اربعین به تبلیغات دروغین توجه نکنند
09 مرداد 1402 - 13:13
1
رییس پلیس فتا البرز گفت: با توجه به افزایش سفر زیارت کربلا و حضور در مراسم اربعین حسینی (ع)، کاربران به تبلیغات دروغین فضای مجازی توجه نکنندو برای ثبت نام فقط از طریق سامانه سماح اقدام کنند.
ارسال توسط :
پ
پ

رییس پلیس فتا البرز گفت: با توجه به افزایش سفر زیارت کربلا و حضور در مراسم اربعین حسینی (ع)، کاربران به تبلیغات دروغین فضای مجازی توجه نکنندو برای ثبت نام فقط از طریق سامانه سماح اقدام کنند.

سرهنگ "رسول جلیلیان"اظهار کرد: در این شرایط کلاهبرداران با ارسال پیام با تبلیغات اغوا کننده، مشتاقان پیاده روی اربعین را به لینک های آلوده هدایت و حساب های آنها را خالی می کنند.
وی اضافه کرد: فعالیت سایت های جعلی یکی از مهمترین شگردهای مجرمانه ای است که در این ایام صورت می گیرد و ناآگاهی برخی کاربران، فرصت جدیدی را برای مجرمان فراهم خواهد می کند.
جلیلیان افزود: زائران برای ثبت نام فقط از طریق سامانه سماح به آدرس samah.
haj.
ir مراجعه کرده و از ارائه مدارک هویتی ازقبیل گذرنامه به افراد غیرمسئول خودداری کرده یا اسکن آن در سایت‌های غیرمجاز ارسال نشود.
رییس پلیس فتا البرز اظهار کرد: مجرمان با طراحی سایت های شبیه سایت های اصلی که درگاه های بانکی جعلی نیز دارد اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد کرده و برای اخذ اطلاعات حساب شهروندان مثل رمز عبور و اطلاعات بانکی، کاربران را به صفحات جعلی "فیشینگ" می کشانند.
وی افزود: کاربران هنگام پرداخت هزینه به صورت اینترنتی، نکات ایمنی را رعایت و از مکان های مورد اعتماد برای ثبت نام و پرداخت های اینترنتی استفاده کنند.
وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

منبع ایرنا برچسب ها: رییس پلیس فتا البرز گفت: با توجه به افزایش سفر زیارت کربلا و حضور در مراسم اربعین حسینی (ع)، کاربران به تبلیغات دروغین فضای مجازی توجه نکنندو برای ثبت نام فقط از طریق سامانه سماح اقدام کنند.
رییس پلیس فتا البرز گفت: با توجه به افزایش سفر زیارت کرب

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.