تصویر
زمینه برای مهارت آموزی مددجویان کمیته امداد البرز فراهم شده است
16 تیر 1401 - 8:47
2
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرزاعلام کرد: با اقدامات صورت گرفته زمینه برای مهارت آموزی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان فراهم شده است.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرزاعلام کرد: با اقدامات صورت گرفته زمینه برای مهارت آموزی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان فراهم شده است.

بهزاد غفاری از کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان یک نهاد بسیار با اهمیت در ارایه خدمات به افراد کم برخوردار و محروم جامعه نام برد و ضرورت همراهی بیش از پیش دستگاه های اجرایی استان در تامین نیازهای ضروری این نهاد جوشیده از متن انقلاب به ویژه در بحث ایجاد اشتغال را مورد تاکید قرار داد.
وی تعامل و همکاری این نهاد با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای البرز را بستر ساز تحول در ارایه آموزش های مهارتی به جوانان مددجو در رشته های مختلف فنی و حرفه ای عنوان کرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز با اشاره به نشست اخیرش با مدیرکل و مسوولان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان‌ افزود: این نشست با امضای تفاهمنامه ای راهگشا در مسیر توسعه آموزش های مهارتی به جوانان تحت پوشش این کمیته و دیگر افراد نیازمند استان همراه شد.
غفاری گفت: با عملیاتی شدن مفاد این تفاهم‌ نامه دوره های تخصصی در رشته های مختلف مهارتی برای مدد جویان را طبق استانداردهای آموزشی و با هدف تامین نیاز بازار کار استان برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: امیدواریم با حضور فعال جوانان مدد جو در بستر مهارت آموزی، دستیابی به سه مولفه مهم "ترویج فرهنگ‌ آموزش اخلاق حرفه ای" ، "تحول در حوزه اشتغال" و "کاهش چالش بیکاری" را در سراسر استان البرز تجربه کنیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز با اشاره به نیاز مبرم بخش های تولید، صنعت، و خدمات استان به نیروهای ماهر، کاردان و متخصص اظهار کرد: با فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای در رشته های مختلف نیاز بازار کار به نیرو های کارآمد، ماهر و متخصص تامین خواهد شد.
غفاری ضمن تاکید بر لزوم توانمندسازی مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) البرز به عنوان صاحبان واقعی انقلاب گفت: ضروری است گام نخست شناسایی و معرفی جوانان کار آموز واجد شرایط تحت پوشش این نهاد در سطح استان در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: با معرفی این مدد جویان، انجام مراحل مقدماتی در خصوص آموزش های مهارتی از جمله حضور آنان در جلسات مصاحبه و گزینش اولیه را آغاز خواهیم کرد.
وی افزود: با توجه به اینکه البرز یکی از استان های صنعتی مهم کشور است، لذا مددجویان و دیگر مهارت آموزان پس از فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای بدون دغدغه و نگرانی جذب بازار کار استان خواهند شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز در پایان این گفتگو اظهار امید واری کرد: با عملیاتی شدن تفاهمنامه منعقده این اداره کل با کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز علاوه بر تامین بخشی از نیاز صنایع البرز به نیروی ماهر، حضور درخور توجه مددجویان استان در بستر کار آفرینی را تجربه کنیم.
غفاری تصریح کرد: کمیته امداد البرز می تواند نقش مهمی درحوزه اشتغالزایی البرز ایفا نماید و به عنوان الگو و نمونه برای دیگر نهادها و سازمان های ذیربط استان مطرح شود.
اداره کل آموزش فنی و حرفه ای البرز با هشت مرکز آموزش دولتی و ۴۵۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در راستای توانمندسازی جوانان و مهارت جویان استان فعالیت دارد.
کمیته امداد استان البرز حدود ۵۳ هزار مددجو تحت پوشش دارد.

منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.