تصویر
زنان و مردان در پیشرفت جامعه اسلامی شریک هستند
11 دی 1402 - 13:07
شناسه : 716729
2
مراسم جشن میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر و بزرگداشت مقام زن به همت هیات دانشجویی صاحب الزمان(عج)، تشکل دانشجویی نسل آفتاب و دفتر امور بانوان و خانواده و با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و .

مراسم جشن میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر و بزرگداشت مقام زن به همت هیات دانشجویی صاحب الزمان(عج)، تشکل دانشجویی نسل آفتاب و دفتر امور بانوان و خانواده و با همکاری معاونت و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد و .
.

با حضور دکتر عاصمه قاسمی مشاور محترم ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی در امور بانوان، دکتر حسین کلانتری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج ، حجت الاسلام والمسلمین امیر ابراهیم زاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان البرز، دکتر معصومه آقایی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز ، استادان ، کارکنان و دانشجویان در سالن همایش های شهید سلیمانی واحد کرج برگزار گردید.

دکتر عاصمه قاسمی مشاور ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی در امور بانوان و خانواده با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر و تکریم مقام زن اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که اگر قرار است روزی را به نام روز مادر و زن نامگذاری کنند چه روزی بهتر از میلاد دخت نبی اکر(ص) که با تولد ایشان زن بودن با ارزش واقعی انسانیتش تثبیت گردید.
دکتر قاسمی بیان داشت: اگر به مطالعه جنبه های زندگی این بزرگ بانوی اسلام بپردازیم مشاهده می کنیم که ایشان در همه جنبه های و خانوادگی در راس قله قرار داشتند و حضرت نه تنها به عنوان الگو برای زنان بلکه برای همگان معرفی می شوند و آیه های زیادی وجود دارد که این را تایید می کنند و مفتخریم که روز میلاد حضرت را به عنوان روز زن و مادر نامگذاری نمودند و نکته مهم این است که ابعاد شخصیتی ، اجتماعی و خانوادگی ایشان را متناسب با زندگی امروز برای خود و نسل جوان امروز بازگو نماییم و از نگاه کلی خارج شویم و این الگو ها در زندگی هایمان وارد شود و در دانشگاه این مسئولیت بر دوش ماست و بخشی نیز مدیریتی و سیاست گذاری می باشد.
دکتر قاسمی گفت: حضرت زهرا با تمام نقش هایی که داشتند چه در خانواده و چه در جامعه این نقش ها را با هویت زنانه خود پیش بردند و مهم این است که هویت زنانه حفظ شد و یک زن الگو شد، اما آنچه که باید به آن دقت کنیم و بعضا جامعه زمان ما به آن دچار می شود این است که گاهی زنان به دلیل موانع و چالش های پیش روی خود که در مسیر جامعه و خانواده می بیند احساس می کند که اگر از هویت زنانه خارج شوند موفق تر هستند و گاهی این اتفاق می افتد .
وی اذعان داشت: ما باید با هویت ،ویژگی ها و خصوصیات خودمان را داشته باشیم و با هویت زن بودن اگر کسی توانست هم در خانواده و هم جامعه نقش های اجتماعی و خانوادگی خود را انجام دهد و موفق باشد ارزشمند خواهد بود و حضرت زهرا با عنوان یک زن یک الگوی کامل را معنا کرد .
دکتر حسین کلانتری نیز در این مراسم ضمن تبریک میلاد کوثر نور، حضرت صدیقه طاهره، مرضیه مطهره، حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت زهرا(س) شخصیت اول تاریخ و الگوی زنان ما هستند و شما باید به آن حضرت تاسی جوئید و در اسلام بین زن و مرد تفاوتی نیست مگر به تقوا.
وی با اشاره به سوره توبه و طبق آیه وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِگفت: بین زن و مرد استثنائی نداریم و زنان و مردان در پیشرفت جامعه اسلامی شریک هستند.
این استاد تمام دانشگاه بیان داشت: انسان در هر لباسی دارای کرامت است و تنها برتری انسان ها بر یکدیگر به تقواست و نه جنسیت و در مقدمه قانون اساسی به خانواده به عنوان واحد بنیادین جامعه و کانون رشد و تعالی انسان پرداخته شده است و در اصل دوم قانون اساسی بند ۶ به کرامت و ارزش والای انسانی توجه شده است.
وی افزود : حضرت امام (ره) به حضور زنان در عرصه های و اجتماعی تاکید زیادی داشتند و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز در بیانات خودشان به حقوق زن ، مراتب علمی، فقهی و فلسفی و نقش موثر زن در اداره خانواده و تربیت فرزندان و.
.
اشاره داشتند؛ در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی نیز به امور زنان و خانواده توجه ویژه شده است ، بنابراین باید توجه لازم را داشته باشیم.

حجت الاسلام ابراهیم زاده مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان البرز نیز ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) ابراز داشت: حضرت زهرا(س) با قدوم خودشان ثابت نمود که ارزش به مرد و زن بودن نیست وارزش به انسانیت انسان است و مقام والای انسانیت را یک فرد می تواند با تعبد خود و توجه به خدا جلب نماید فاطمه ثابت کرد که فاطمه است و مقام زن خیلی بالاست.
ابراهیم زاده عنوان داشت: علامه مجلسی رضوان اله تعالی علیه در روایتی مقام حضرت زهرا را افضل از سایر انبیا می داند غیر از پدر خودشان و حضرت زهرا یک زن بود البته شبیه فاطمه در عالم وجود دارد و بعضی از انسان ها توانسته اند خود را تشبیه به حضرت زهرا نمایند مانند حضرت زینب، فاطمه صغری و امثال این بانوان و در عصر ما هم بانوانی هستند که ثابت کردند می توانند به آن قله های رفیع برسند .
ابراهیم زاده اذعان داشت: دشمن با رسانه های تبلیغاتی خود تبلیغ می کند که زن در کشور ایران در غربت به تمام معنا سیر می کند ولی این دروغی بیش نیست بعد از انقلاب اسلامی تعداد دانشجویان دختر ۵۶ درصد بیشتر شده است، بیسوادی زنان و دختران ۳/۹۹ درصد رشد کرده است ، بیش از ۹۵۰۰ مولف زن داشته ایم، ۸۴۰ ناشر زن در کشور فعالیت نموده است، آموزش سهم زنان در عضو هیات علمی ۳/۳۳ درصد بوده است، نسبت دانش آموز دختر به پسر ۲۸ درصد رشد داشته است، کاهش نرخ مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال به ۲/۱۴ درصد در هر صد هزار نفر رسیده است ، کاهش نرخ بیکاری زنان، ساخت ۱۶۱۱۱ باشگاه برای زنان، کسب ۳۳۰۲ مدال جهانی توسط زنان و بانوان ایرانی ،طرح پوشش بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و.
.
.
قسمت کوچکی از فعالیت های زنان این سرزمین می باشدو آنان که شعار سر می دادند و می گفتند زن در ایران اسلامی آزاد نیست و نمی تواند در جایگاه های مختلف حضور داشته باشد این آمار ها نشان دهنده این است که چنین چیزی وجود ندارد و جامعه اسلامی آمادگی و پذیرش این را دارد که بانوان در این کشور رشد پیدا کنندو به تعالی برسند.
در این مراسم ، برنامه متنوعی از قبیل مولودی خوانی ، اجرای استندآپ کمدی برگزار و به بانوان فعال در حوزه امور بانوان و خانواده و همچنین بانوان با القاب حضرت فاطمه زهرا(س) و حاضرین در جلسه به قید قرعه هدایایی اهداء گردید.

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.