زنده‌گیری گونه باارزش عقاب در نظرآباد

رئیس اداره خفاظت از محیط زیست شهرستان گفت: آتش‌نشانی شهرستان نظرآباد موفق به زنده‌گیری یک عقاب استپی شد که در معابر روستای حسین‌خانلو مشاهده شده بود.

رضا فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز اظهار کرد: به دنبال تماس ساکنان روستای حسین‌خانلو با فوریت‌های آتش‌نشانی مبنی بر مشاهده یک بهله عقاب در معابر روستا، مأموران آتش‌نشانی به سرعت به محل اعزام شدند، این عقاب که از نوع استپی و یکی از گونه‌های باارزش طبیعت ایران است، با موفقیت زنده‌گیری شد.

وی افزود: پس از بررسی اولیه، این عقاب برای درمان و بازپروری به مرکز تیمار اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز منتقل شد، این عقاب از تیره بازان است و زیستگاه طبیعی آن در نواحی استپی، کوهپایه‌ای و تالابی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نظرآباد تاکید کرد: عقاب استپی یکی از گونه‌های مهم و تحت حفاظت است که به دلیل شرایط نامناسب زیستی، بیشتر نیازمند توجه و مراقبت ویژه است.

فیروزی گفت: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده چنین مواردی از هرگونه اقدام خودسرانه پرهیز کنند و موضوع را به فوریت‌های امدادی یا محیط زیست اطلاع دهند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود: این اقدام سریع و هماهنگ توسط ساکنان محلی و آتش‌نشانی نظرآباد موجب شد که این گونه باارزش نجات پیدا کند و برای بازگشت به طبیعت آماده شود.

منبع: ایمنا – البرز

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر