زیرساخت‌های مناسب برای برگزاری آزمون شوراها فراهم نیست

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: برای آزمون که سازمان سنجش بخواهد برگزار کند زیرساخت‌های مناسب در کشور نداریم، هر زمان زیرساخت‌ها آماده و دوره‌های آموزشی برگزار شد، آزمون هم برگزار می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو شب گذشته سه‌شنبه_ بیست‌و چهارم مهر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شهرداری کرج برگزار شد، به پیوست رسانه‌ای در خصوص پروژه‌های عمرانی مدیریت شهری اشاره و اظهار کرد: معتقد هستم پیوست رسانه‌ای در این زمینه نه تنها در استان البرز بلکه در تمام شهرهای کشور، مدیریت شهری و روستایی باید اجرا شود و هر پروژه عمرانی که اجرا می‌شود باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد.

وی افزود: اطلاع‌رسانی در حوزه مدیریت شهری باید شکل بگیرد و بودجه باید در این حوزه صرف شود در غیر این صورت مردم از همه پروژه‌هایی که به مرحله اجرا می‌رسد، مطلع نمی‌شوند و نقدهایی را از طرف شهروندان می‌بینیم و پاسخی هم در این خصوص نداریم چراکه نتوانسته‌ایم از قبل اطلاع‌رسانی درستی داشته باشیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه به تمام شوراهای سراسر کشور ابلاغ خواهیم کرد تا پیوست رسانه‌ای در پروژه‌های عمرانی و حتی لحاظ شود، خاطرنشان کرد: برای هر کاری که خدمت‌گزاری به مردم است باید اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

شهرداری پروژه‌ای را خارج از مصوبه شورا اقدام کند، تخلف است

حاجی‌بگلو در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه بعضی پروژه‌های عمرانی شهرداری به نابودی هویت فرهنگی محلی ختم می‌شود و بدون مطالعه تاریخچه فرهنگی و بومی شهر را از بین می‌برد، عنوان کرد: اعضای شورا نمایندگان مردم هستند و اختیارات را به شورای شهر واگذار کردند، از این رو سیاست‌هایی که شوراهای اسلامی شهر مدنظر دارند برنامه‌ریزی‌هایی هم در این زمینه داشته‌اند.

وی اضافه کرد: بعید می‌دانم پروژه عمرانی بدون مطالعه انجام شود و به هویت شهر لطمه بزند، اگر هم شهرداری پروژه‌ای را خارج از مصوبه شورا اقدام کند، تخلف است چراکه سیاست‌گذاری هر پروژه‌ای با رأی شورای شهر است، سپس نمایندگانی از دستگاه قضائی و شورای استان مصوبه را بررسی و تأیید می‌کنند تا اجرا شود و در صورتی که مصوبه بر خلاف قوانین باشد، آن را رد می‌کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها در خصوص اصلاح قانون انتخابات شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با بعضی مفاد قانونی این موضوع موافق هستیم اما در خصوص آزمون مخالف بودیم با این وجود با پیشنهاد رئیس مجلس شورای اسلامی مجدد به کمیسیون ارجاع شد تا دوباره بررسی شود اما در مجموع هرچه توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد، به آن احترام می‌گذاریم و مکلف به اجرا هستیم.

حاجی‌بگلو اضافه کرد: نظر شورای عالی استان‌ها بر این بود که این کار باید کارشناسانه‌تر و زمان‌برتر انجام می‌شد، افراد متخصص در حوزه‌های مختلف باید یک قانون جامع در مورد شوراها می‌نوشتند و آن را اصلاح و تصویب می‌کردند.

معتقد هستیم که یک تخلف هم در شوراها زیاد است

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه به دلیل تخلفات شوراهای شهری و روستایی به دلیل آشنایی نداشتن به قوانین و مقررات مقرر بود بحث آموزش شوراها در دستور کار قرار بگیرد و به صورت قانون عملی شود، عنوان کرد: تخلفات شوراها نسبت به سایر دستگاه‌ها کمتر است، معتقد هستیم که یک تخلف هم زیاد است، جامعه شورایی کشور ۱۲۷ هزار نفر عضو دارد که اگر یک هزار نفر هم عمداً یا سهواً مرتکب تخلف شوند بار رسانه‌ای بالایی دارد، اما در سایر دستگاه‌های دیگر تخلفی صورت می‌گیرد و انعکاس آن مثل شوراها نیست چراکه شوراها انتخابی هستند از این‌رو یک تخلف هم زیاد است.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به برگزاری دوره آموزشی در تمام استان‌های کشور تاکید کرد: براساس قانون درآمدهای پایدار که ابلاغ شده است مقرر شد با همکاری وزارت کشور آموزش‌ها انجام شود و هر دو هفته در تمام استان‌های کشور دوره آموزشی برگزار شود و به جای آزمون برای متقاضیان ورود به انتخابات شوراهای شهر و روستا دوره آموزشی مدت‌دار همراه با اعطای گواهی معتبر برگزار شود.

حاجی‌بگلو در پاسخ به سوالی درباره مخالفت برای برگزاری آزمون، ادامه داد: مشخص است که باید برای قانون درآمدهای پایدار دوره‌های آموزشی برای شوراهای شهر و روستا برگزار شود و به این سمت حرکت خواهیم کرد که کار را آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: برای آزمون که سازمان سنجش بخواهد برگزار کند زیرساخت‌های مناسب برای برگزاری آزمون در کشور نداریم، به عنوان مثال در شوراهای روستاها برای ثبت‌نام و عضو شدن شورا نمی‌آیند چگونه آزمون سراسری برگزار شود، هر موقع زیر ساخت‌ها آماده شد و دوره‌های آموزشی برگزار شد، آزمون هم برگزار می‌کنیم در این صورت باید برای مجلس هم آزمون برگزار کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه وضعیت دریافت سند املاک قولنامه‌ای به کجا رسیده است در حالی که هنوز شاهد ساخت‌وسازها غیرمجاز هستیم، گفت: برای زمین‌های قولنامه ای نباید شهرداری اجازه ساخت‌وساز بدهد و پروانه هم برای آنها صادر نمی‌شود، باید ضوابط با قوانین و مقررات رعایت شود چراکه جایی که طرح تفصیلی و جامع وجود ندارد چرا شهرداری اجازه ساخت‌وساز داده است.

حاجی‌بگلو افزود: باید بحث زمین‌های قولنامه ای ساماندهی شود و سازمان ثبت اسناد و قوه قضائیه در حال کار در زمینه هستند، در گفتمان مقام معظم رهبری در خصوص زمین‌های قولنامه‌ای هم تاکید داشتند، از این‌رو صبر کنیم ببینیم قوه قضائیه چه تصمیمی می‌گیرند اما شهرداری‌ها طبق قانون اجازه مجوز دادن به زمین‌های قولنامه‌ای را ندارند.

منبع: ایمنا – البرز

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر