به گزارش خبرنگار نمایندگان، علیرضا عباسی نماینده البرز در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۸ ۱۴۰۳)ضمن تبریک و تسلیت به شهادت سید عزیز مقاومت شهید سید حسن نصرالله و همراهان ایشان و همچنین یاد و خاطره شهدای اقتدار خصوصاً شهید تهرانی مقدم و همکاران عزیزشان را گرامی دانستند، گفت: از نیروهای مسلح و مقتدر جمهوری اسلامی که با عملیات صادق قدرت سخت نظام را به رخ دشمنان جهان اسلام کشیدن و تشکر می‌کنم همچنین از ابتکار عمل حکیمانه امام امت و همراهی هوشمندانه امت امام در برگزاری شکوهمند نماز جمعه نصر و نشان دادن قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی به بدخواهان اسلام و ایران اسلامی و خنثی کردن عملیات روانی رژیم غاصب و تسریع در نابودی این باند ترور صهیونی تقدیر و تشکر.

وی افزود: در پیشنهادی که ما مطرح کردیم ابتدا از کمیسیون شوراها که این طرح را در دستور کار قرار دادند تشکر می‌کنم و پیشنهادی که اینجا هست در رابطه با تبصره ۴ ماده ۱۰ هست در رابطه با احراز آگاهی نسبی داوطلبان پیشنهاد خوبی مطرح شده است؛ ولی فقط وزارت کشور این آزمون را برگزار می‌کنند ولی الزام به اینکه گواهی تایید به این آگاهی نسبی توسط داوطلب عرضه شود انجام نمی شود در مجلس مطرح شد تا کلیه داوطلبان مربوطه باید نسبت به ارائه گواهی ارزیابی قوانین مقررات و دانش کاربردی مدیریت شهری به هنگام ثبت نام اقدام کنند. سازمان سنجش و وزارت کشور این آزمون را برگزار می‌کنند، داوطلب باید این گواهی را حتماً ارائه کنند.

نماینده البرز ادامه داد: آزمون‌هایی که در کشور برگزار می‌شود معمولاً بیش از یک بار برگزار می شودچون امکان دارد اتفاقی برای یک داوطلب شب آزمون افتد بنابراین اگر حداقل دو بار برگزار شود این می تواند مشکل رو برطرف کند. ما وظیفه تصویب قانون داریم در زمان برگزاری آزمون داوطلبان با شرکت در آزمون و در صورت قبولی امکان اصلاح قوانین در اینده را داریم و نیاز به برگزاری مجدد آزمون شود بنابرین اعتبار گواهی قبولی در آزمون ۸ سال از تاریخ صدور گواهی برای دو دوره انتخابات متوالی قابل ارائه باشد.

عباسی در پایان عنوان کرد: شهرداران کلان شهرها و شهرداران شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به شرطی که ۲۴ مسابقه شهرداری داشته باشند و افرادی که سابقه حداقلی یک دور کامل عضویت در شورای اسلامی شهر را داشته باشند از حضور در این آزمون معاف هستند. در صورت مطرح شدن فکر میکنم پیشنهاد کمیسیون شوراها تکمیل می شود و برای شایسته گزینی در حوزه انتخابات شورای اسلامی کمک کند.

انتهای پیام

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر