معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از ایستگاه مترو ماموت خواستار توسعه سازه های پیش ساخته بتنی در کشور شد.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور درسفر خود به شهرستان ساوجبلاغ استان البرز از روند پیشرفت فیزیکی ایستگاه مترو ماموت بازدید کرد و گفت: با سازنده هایی که فعال عمل کنند نهایت همکاری و کمک را خواهیم کرد .
دکتر علیرضا جعفری از بخش های مختلف ایستگاه مترو ماموت بازدید کرد و گفت : با دیدن این ایستگاه چقدر انگیزه دارم که در جاهای مختلف کشور که کارهای عمرانی انجام صورت می گیرد بتوانیم از سازه های بتنی پیش ساخته استفاده کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدیدکشور افزود: یکی از اولویت های کار مهندسی این است که فعالیت های ما مبتنی بر آخرین تکنولوژیهای روز دنیا باشد.
قطعا ما پیشرفتهای فوق العاده در حوزه مهندسی و ظرفیتهای خوبی در حوزه طراحی و اجرا داریم که باید از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم .
دکتر جعفری استفاده از ظرفیتهای طراحی و اجرا در حوزه متریال ها و مصالحی که بکار گرفته می شود را یکی از الزامات اصلی بیان کرد و گفت : مدیریت هزینه ،مدیریت کیفیت و در کنارش سرعت در اجرای عملیات مهمترین موضوعی است که من به آن اهمیت میدهیم و باید این اولویت کارمان در تمام شهر های جدید به کار گرفته شود.
دکتر علی رضا جعفری افزود: سرعت و زمان یکی از پارامترهای موثر در پروژه های عمرانی است و نگاه صنعتی سازی حتما باید در دستور کار و قرار گیرد.
مدیر عامل شرکت عمران شهر های جدید کشور از اجرای سازه پیش ساخته بتنی در ایستگاه مترو ماموت که از رکورد مناسب در سرعت و اجرا بر خوردار بوده ابراز خرسندی کرد و گفت: استفاده از ظرفیت شرکت های داخلی و دانش بنیان در این حوزه کاملا مورد استقبال ما هست و این نگاه برای تمام پروژه های مسکن و زیرساخت ها باید ساری و جاری باشد.
رئیس هیئت مدیره شرکت پارس لانه و مجری ساخت ایستگاه مترو ماموت گفت : این ایستگاه به صورت سکوی روی سطحی بوده و خدمات رسانی به کارکنان شرکت های صنعتی اطراف از جمله کارخانه ماموت و شهر ک های مسکونی مانند گلسار ، کوهسار و روستاهای بخش مرکزی و چندار پیش بینی شده است .
مهدی کیهانی گفت : این ایستگاه شامل سکو و ساختمان ایستگاه حدود ۵ هزار ۸۵۰ متر مربع است .
وی گفت : این ایستگاه به صورت بتن پیش ساخته با استفاده از فنا وری روز دنیا و آزمایشگاه مدرن با ماشین آلات شرکت پارس لانه تولید شده و در محل ایستگاه با نظارت مهندسین نصب شده است .
کیهانی افزود؛ در حال حاضر میزان پیشرفت ایستگاه مترو ماموت بالغ بر ۸۰ درصد است که این میزان در طول یک سال با وجود تأخیر در اجرای پروژه به لحاظ مشکلات نقشه و .
.
.
یک رکورد محسوب می شود .
وی افزود : در اجرای سازه های پیش ساخته بتنی این امکان وجود دارد که ما بتوانیم برای نمای داخلی و خارجی ایستگاه از بتن اکسپوز استفاده کنیم که شرایط بهتری از لحاظ قیمت و سرعت در بر دارد .
مجری ایستگاه مترو ماموت از آمادگی شرکت پارس لانه برای توسعه سازه های بتنی در سراسر کشور خبر داد و گفت با توجه به دانش فنی ساخت این سازه ها می توانیم پروژه های بزرگی را اجرا کنیم
از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید