تصویر
ساماندهی دستفروشی های کلانشهر کرج آغاز می شود
08 بهمن 1402 - 9:31
2
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت: بمنظور ساماندهی و بهبود فضای کسب و کار فرایند ساماندهی دستفروشی ها با مشارکت شهرداری آغاز می شود.
ارسال توسط :
پ
پ

گفت: بمنظور ساماندهی و بهبود فضای کسب و کار فرایند ساماندهی دستفروشی ها با مشارکت شهرداری آغاز می شود.

دکتریحیی رمضانی در جلسه هماهنگی ساماندهی دستفروشی های کلان گفت: آیین نامه اجرایی ماده (۱۶) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در این زمینه راهبردهای اجرایی را تبیین کرده است.
همچنین در ادامه تاکید کرد: قوانینی که برای ساماندهی و بهبود فضای کسب و کار وضع شده است باید متناسب با مختصات شهرها و قابلیت ها و ظرفیت های موجود بومی سازی و بعد وارد فرایند اجرایی شود.
وی بیان کرد: کاربری فضا متناسب با نیازها و قابلیت دسترسی شهروندان به مراکز روزبازار و پیش بینی سایر الزامات برای بهبود فضای کسب و کار از موضوعات مهمی است که باید در این خصوص مورد توجه قرار بگیرد.
دکتر رمضانی تحقق طرح ساماندهی دستفروشان در کلانشهر را مستلزم همکاری تمامی دستگاه ها و شهرداری بیان کرد و گفت: باید محدودیت ها و پتانسیل های کلانشهر کرج را نیز در نظر گرفت و باکمک و همکاری دستگاه های متولی امر برای تحقق این طرح مهم تلاش کرد.
فرماندار کرج در ادامه با اشاره به آیین نامه اجرایی ماده (۱۶) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار خاطرنشان کرد: به منظور فراهم آوردن امکان دسترسی تولیدکنندگان کوچک و متوسط ایرانی و نیز فروشندگان کم سرمایه به بازار مصرف برای عرضه کالاهای تولید داخل، شهرداری ها موظفند با استفاده از زمین های متعلق به خود یا وزارت راه و شهرسازی، مکان های مناسبی را در شهرها آماده بهره برداری نمایند و بر مبنای قیمت تمام شده به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه به اشخاص فوق الذکر اجاره دهند.
وی افزود: به منظور اجرایی شدن ماده (۱۶) این قانون وزارت راه و شهرسازی مکلف است با درخواست شهرداری ها زمین های در اختیار خود را با عقد قرارداد و برابر قوانین و مقررات مربوط در اختیار شهرداری ها قرار دهد.
فرماندار کرج تاکید کرد: سامانه اطلاعات مربوط به متقاضیان و استفاده کنندگان از امکانات بازارهای مصرف، باید توسط شهرداری ها راه اندازی شده و اطلاعات آن در اختیار دستگاه های ذیربط و عموم مردم قرار گیرد.
وی افزود: مکان های پیش بینی شده صرفاً برای عرضه کالا و محصولات تولید داخل بوده و استفاده از مکان های مذکور برای هرگونه فعالیت و بهره برداری دیگر ممنوع است.
گفتنی است، طرح ساماندهی دستفروشان برای نخستین بار توسط معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کرج در دستور کار اجرایی شدن قرار گرفته است.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.