تصویر
ساکنان چهارباغ در پویش ملی ایران سبز مشارکت کنند
11 دی 1400 - 11:04
5
فرماندار چهار باغ استان البرز از ساکنان این شهرستان خواست در پویش ملی ایران سبز با هدف توسعه درختکاری مشارکت کنند.
ارسال توسط :
پ
پ

فرماندار چهار باغ استان البرز از ساکنان این شهرستان خواست در پویش ملی ایران سبز با هدف توسعه درختکاری مشارکت کنند.

قدرت اله شمیرانی از اجرای طرح کاشت ۴۰۰ اصله نهال در پارک چهار هکتاری روستای "اسماعیل آباد شور قلعه پایین" این شهرستان خبر داد و اجرای این طرح با آیین سالگرد شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی همراه شد و روستاییان و مسوولان ادارات و نهادهای در این مراسم یاد و خاطره این شهید گرانقدر را گرامی داشتند.
فرماندار چهارباغ توسعه بوم گردی، آبخیزداری و مرتعداری با همکاری فرمانداری و دستگاه های اجرایی این شهرستان را از اولویت های کاری این شهرستان برشمرد.
وی حضور حداکثری مردم ، مسوولان و تشکل‌های مردم نهاد در کاشت نهال را جلوه‌ای از همبستگی ملی در ایجاد و توسعه فضای سبز ، تقویت فرهنگ حفظ منابع طبیعی و حرکت در مسیر تحقق «پویش ملی ایران سبز» عنوان کرد.

شمیرانی از تغییر اقلیم ، کمبود آب شیرین و پدیده بیابان زایی به عنوان سه چالش حاد جهانی نام برد و کاهش خسارات وارده از این ناحیه را مستلزم همکاری مشترک مردم و مسوولان در حفظ و گسترش منابع طبیعی ذکر کرد.
وی گفت: امروزه پدیده خشکسالی اکثر نقاط دنیا را در بر گرفته‌ است و ایران نیز در اقلیم خشک و نیمه خشک قرار دارد، لذا برای کاهش اثرات این پدیده ضروری است در حفاظت از منابع ارزشمند طبیعی تلاش وافری داشته باشیم.
وی افزود: ویژگی مهم اکولوژیک درختان حفظ آب و خاک ، جذب آلاینده ها و تولید اکسیژن است، لذا همکاری و مشارکت فعال همگان در حفظ سلامت مردم‌ و جامعه در بستر توسعه فضای سبز امری ضروری است.
شهرستان ۱۰۰ هزارنفری چهارباغ در غرب مرکز استان البرز قرار دارد.

این شهرستان که از جمله مناطق خوش آب و هوا و گردشگری استان محسوب می شود، اواخر سال گذشته از شهرستان ساوجبلاغ جدا و ارتقا یافت.
منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.