تصویر
سرانه امکانات ورزش آبی البرز پایین تر از استاندارد کشوری است
22 آذر 1401 - 16:45
1
سرپرست هیات نجات غریق و غواصی استان البرز با اشاره به نقش این رشته ورزشی در ارائه خدمات ضروری به حادثه دیدگان و ضرورت توسعه آن گفت: سرانه امکانات ورزش البرز پایین تر از شاخص کشوری است.
ارسال توسط :
پ
پ

سرپرست هیات نجات غریق و غواصی استان البرز با اشاره به نقش این رشته در ارائه خدمات ضروری به حادثه دیدگان و ضرورت توسعه آن گفت: سرانه امکانات ورزش البرز پایین تر از شاخص کشوری است.

سجاد مریخی گفت: سرانه ورزش آبی استان البرز به ازای هر۵۰ هزار نفر یک مجموعه است در حالی که استاندارد کشوری به ازای هر ۲۰ هزار نفر یک مجموعه ورزشی است.

وی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته و به خاطر شیوع ویروس کرونا ورزش های آبی از فعالیت بازماندند،‌افزود: طی این مدت زمان امکان رسیدگی به این مجموعه های ورزشی نیز وجود نداشت.
مریخی گفت: تاکنون ۲۶ دوره آمادگی در استان البرز برای ناجیان غریق برگزار شده و بانوان و آقایان علاقمند به این ورزش با قوانین نجات غریق مجموعه های ورزشی آشنا شدند.
وی بیان داشت: با توجه به تکرار حوادث غرق شدگی در سدهای استان ، می بایست دستگاه های اجرایی از ظرفیت هیات نجات غریق و غواصی استان برای گسترش برنامه های آموزشی استفاده کنند.
مریخی ادامه داد: برنامه اساسی هیات نجات غریق و غواصی استان البرز بستر سازی برای خدمات رسانی به مردم و گسترش آموزش های شنا و نجات غریق است که دراین بخش نیازمند حمایت دستگاه های اجرایی هستیم.
سرپرست هیات نجات غریق و غواصی استان البرز با اشاره به اینکه ۲ نفر از ناجیان این استان ملی پوش هستند گفت: این ورزشکاران دارای مقام جهانی بوده و الهام کاکلی در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ ایتالیا مدال نقره را کسب و امیر رضا خراسانی رکورد ملی را ۲ ثانیه در مسابقات قهرمانی جهانی ۲۰۲۲ ایتالیا جا به جا کرد.
وی با تاکید بر اینکه برای بحث پیشگیری از غرق شدگی می بایست آموزش ها را در دستور کار قرار داد،‌ بیان داشت: یکی از برنامه های اساسی این است که در بحث پیشگیری از مخاطرات غرق شدگی ، مدارس به صورت پایلوت انتخاب کنیم و آموزش را در این محدوده پیش ببریم.
مریخی گفت: وزش نجات غریق و مسابقات آن نوپا است و می بایست پایگاه قهرمانی را در البرز فعال کنیم تا از استعداد های استان بهره مند شویم.
وی بیان داشت : اکنون سه هزار ناجی و غواص در البرز داریم و البته تاکنون بانک جامع اطلاعاتی در این خصوص تشکیل نشده است .
سرپرست هیات نجات غریق و غواصی البرز افزود: در نیمه نخست امسال با همت این هیات کلاس های رایگان کمک های اولیه برای مردم در البرز برگزار شد ضمن آنکه چهار دوره نجات غریق درجه یک و ۲ دوره نجات غریق ۲ برای ورزشکاران این استان داشته ایم.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.