تصویر
سرشماری زمستانه پرنده گان مهاجر آبزی و کنار آبزی در نیمه دوم دی ماه
27 دی 1401 - 16:29
1
رضا قاسم پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج گفت: سرشماری زمستانه پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در نیمه دوم دی ماه سالجاری در مناطق تصفیه خانه ماهدشت و سد امیر کبیر (منطقه حفاظت شده البرز جنوبی)، با هدف برآورد جمعیت انواع پرندگان مهاجرآبزی و کنار آبزی در مناطق استان البرز انجام شد.
ارسال توسط :
پ
پ

رضا قاسم پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گفت: سرشماری زمستانه پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در نیمه دوم دی ماه سالجاری در مناطق تصفیه خانه و سد امیر کبیر (منطقه حفاظت شده البرز جنوبی)، با هدف برآورد جمعیت انواع پرندگان مهاجرآبزی و کنار آبزی در مناطق استان البرز انجام شد.

وی افزود: روش سرشماری زمستانه پرندگان مهاجر به صورت مشاهده مستقیم است و تیم‌های سرشماری کننده در گروه‌های مختلف در مسیرهای مشخص در کنار رودخانه ها، سدها و دریاچه های مصنوعی (تصفیه خانه ماهدشت )گونه‌های مشاهده شده را در فرم‌های مربوطه ثبت می‌کنند.
رئیس اداره حفاظت محیط زست شهرستان کرج بیان کرد: این سرشماری، با حضور محیط‌بانان منطقه، کارشناسان محیط زیست طبیعی و مامورین اجرایی یگان حفاظت محیط زیست وجمعی از دوستداران حیات وحش صورت پذیرفت.
قاسم پور اظهار داشت: پس از انجام کار میدانی و ثبت مشاهدات در فرم‌های مربوطه، اطلاعات جمع‌آوری شده پس از جمع بندی نهایی، با توجه به اطلاعات به دست آمده در سرشماری سنوات گذشته، تجزیه و تحلیل کارشناسی انجام و نتایج به دست آمده از این تحلیل‌ها در مدیریت و حفاظت گونه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.