سفیر پیشین ایران در قطر: طوفان الاقصی ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی را فرو ریخت
  • مهر ۱۵, ۱۴۰۳ ساعت: 15:59
  • به گزارش ایرنا، “حمید رضا دهقانی پوده” عصر یکشنبه در نشست علمی – تحلیلی تبیین آثار عملیات طوفان الاقصی در یک سال اخیر که به مناسبت سالگرد این عملیات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، افزود: تا قبل از طوفان الاقصی صهیونیست ها ، یک اسطوره برای خود درست کرده بودند که ما […]

    پ
    پ

    به گزارش ایرنا، "حمید رضا دهقانی پوده" عصر یکشنبه در نشست علمی – تحلیلی تبیین آثار عملیات طوفان الاقصی در یک سال اخیر که به مناسبت سالگرد این عملیات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد برگزار شد، افزود: تا قبل از طوفان الاقصی صهیونیست ها ، یک اسطوره برای خود درست کرده بودند که ما شکست ناپذیر هسیتم، اما این عملیات، ابهت دروغین آنان را شکست.

    کارشناس ارشد مسایل منطقه غرب آسیا ادامه داد: البته تا قبل از این عملیات، صهیونیست ها در چند عملیات دیگر طعم شکست را چشیده بودند، هر چند به نظر می رسید که از فلسطینی ها به این شکل، شکست نخورده بودند.

    وی گفت: در سال های ۱۹۴۸ و ۴۹ رژیم غاصب اسرائیل در یک جنگ باشکست اعراب ۷۸ درصد از خاک فلسطین را اشغال کرد و در سال ۱۹۵۶ در جریان جنگ کانال سوئز نیز بخش هایی از فلسطین و صحرای سینا را به تصرف خود درآوردند.

    دهقانی پوده افزود: رژیم صهیونیستی در آن مقطع مجبور شد صحرای سینا را تخلیه و فرانسه و انگلیس نیز از آنجا خارج شدند که در سال ۱۹۶۷ صهیونیست ها بار دیگر صحرای سینا ، جولان ، کرانه ی باختری ، غزه و بیت المقدس شرقی را اشغال کردند و در سال ۱۹۷۸ به لبنان حمله ور شدند. سفیر پیشین ایران در قطر اظهار کرد: در سال ۱۹۸۲ باز به بهانه اینکه سفیر اسرائیل در لندن توسط گروه ابو نزال مورد حمله قرار گرفته، بخش های وسیع تری از لبنان را اشغال کردند که در سال ۱۹۸۳ دولت لبنان با روی کار آمدن بشیر الجمیل معاهده صلح با اسرائیل امضا شد و این وضعیت یک روند روبه رشدی برای رژیم اسرائیل داشت.

    وی ادامه داد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و بیانیه امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه ما باید مردم لبنان و فلسطین را تقویت کنیم تا بتوانند جلوی رژیم اسرائیل را بگیرند؛ حزب الله لبنان تاسیس شد.

    وی افزود: با شکل گیری حزب الله لبنان و روند صعودی جبهه مقاومت و طرفداران فلسطین، سیر نزولی رژیم اسرائیل شروع شد؛ در سال ۲۰۰۰ رژیم اسرائیل ناچار شد از جنوب لبنان خارج شود و در سال ۲۰۰۵ نیز از غزه عقب نشینی کرد.

    سفیر پیشین ایران در قطر ادامه داد: در آن مقطع زمانی ، آریل شارون نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی تصمیم به عقب نشینی از غزه گرفت اما زندگی در غزه برای ساکنانش شکننده و سخت بود، چرا که در محاصره قرار داشت.

    وی اظهار کرد: عملیات طوفان الاقصی در گام نخست اسطوره شکست ناپذیری اسرائیل را از بین برد و این عملیات از جهات مختلف با اهمیت بود چرا که ۲ عنصر تفوق اطلاعاتی صهیونیست ها را از بین برد و در تاریخ ماندگار شد.

    دهقانی پوده گفت : طوفان الاقصی از حیث نظامی یک عملیات جدید بود و اسرائیلی ها برای جبران چیزی که ما به آن جبران ناپذی می گوییم، یک سال است که تمام غزه را باخاک یکسان کرده اند، ۴۲ هزار نفر را به شهادت رسانده و ۱۰۰ هزار نفر را نیز مجروح کرده اند.

    سفیر پیشین ایران در قطر بیان کرد : ۷۰ درصد خانه های غزه در هجوم صهیونیست ها از بین رفت ؛ صهیونیست ها سه هدف یعنی نابودی حماس ،آزادی گروگان ها و از کارافتادن تهدیدی که از جانب غزه می شد، را دنبال کردند.

    وی افزود: صهیونیست ها در این سه هدف شکست خورده اند و خودشان نیز به این شکست اذعان داشته اند.

    دهقانی پوده گفت : صهیونیست ها امروز برای فرار از شکست غزه ، حمله به لبنان را در پیش گرفته اند، البته بعد به التماس افتادند و گفتند ما به دنبال گسترش جنگ نیستیم.

    وی با اشاره به شهادت تعدادی از فرماندهان مقاومت از جمله شهید سید حسن نصرالله بیان کرد: آیا با شهادت این فرماندهان حزب الله از بین رفت؟ آیا جهاد اسلامی و حماس از بین رفت ؟ خیر هیچ کدام از آنها از بین نرفته است.

    وی اظهار کرد: این شهادت ها ایمان طرفداران جبهه مقاومت را تقویت می کند چرا که با شهادت هر یک از فرماندهان جبهه مقاومت از سردار سلیمانی تا سیدحسن نصرالله این جبهه بیشتر تقویت شد، ضمن آنکه فرماندهان جبهه مقاومت در آرزوی شهادت ایستادگی کردند.

    کارشناس ارشید مسایل منطقه غرب آسیا تصریح کرد: در جنگ ۳۳ روزه صهیونیست ها در برابر حزب الله لبنان شکست خوردند؛ آنها آمدند تا حزب الله را شکست دهند و یک دولت دست نشانده در لبنان را سرکار بیاورند، اما ناکام ماندند.

    وی افزود: امروز مقابله جبهه مقاومت به شکل جنگ چریکی و نامتقارن پیش می رود و این جبهه در مقابل صهیونیست ها ایستاده است.

    منبع: ایرنا – البرز

    امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
         

    از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

    • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
    • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
    • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
    • به دیگران توهین و اهانت نکنید

    تصویر