تصویر
سلامتی سه نسل از جامعه بزرگ ایرانیان مدیون راه اندازی موسسه رازی است
15 اسفند 1401 - 9:28
1
به پاس گرامیداشت یک قرن خدمات ارزنده موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، سمینار یک روزه پیشواز برگزاری صدمین سال تاسیس این موسسه با دعوت از متولیان و پژوهشگران حوزه سلامت و میراث ناملموس کشور در این موسسه برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به پاس گرامیداشت یک قرن خدمات ارزنده موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، سمینار یک روزه پیشواز برگزاری صدمین سال تاسیس این موسسه با دعوت از متولیان و پژوهشگران حوزه سلامت و میراث ناملموس کشور در این موسسه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه رازی، سمینار یک روزه پیشواز برگزاری یکصدمین سالگرد تاسیس موسسه رازی با دعوت از دکتر محمد گویا پیشکسوت حوزه بهداشت و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر آتوسا مومنی سرپرست مرکز میراث ناملموس کشور، دکتر مصطفوی عضو هیئت علمی انستیتو پاستور ایران، دکتر شمس الدینی پژوهشگر مستقل تاریخ پزشکی، جمعی از پژوهشگران جامعه علمی و پزشکی کشور و با حضور اعضای هیئت رئیسه موسسه رازی و تنی چند از مدیران و مسئولان این موسسه در سالن زنده یاد دکتر مرتضی کاوه برگزار شد.

در این نشست دکتر مرضیه کاظمی دبیر سمینار و عضو هیئت علمی گروه تاریخ علم بنیاد دایره المعارف اسلامی، با بیان این که موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در سال ۱۴۰۳ صد ساله خواهد شد، اظهار داشت: این رویدادی بسیار مهم در تاریخ بهداشت، سلامت و درمان جامعه ایران در یک قرن اخیر است و سلامتی و طول عمر سه نسل از جامعه بزرگ ایرانیان مدیون راه اندازی این موسسه و تحقیقات و دستاوردهای ارزنده پژوهشگران بلند همت آن است.
وی گفت: این سمینار به منزله پیشواز و مقدمه ای بر همایش گرامبداشت صد سالگی موسسه در دو سال آینده خواهد بود و هدف از گردهمایی امروز، رسیدن به معیارهایی است که بر اساس آن ها بتوانیم در آینده نزدیک نشستی در خور و برازنده اهمیت موسسه و تاریخچه پرافتخار آن برگزار کنیم.
دبیر سمینار پیشواز برگزاری صدمین سال تاسیس موسسه رازی افزود: این نشست ماحصل برنامه ریزی مشترک و همکاری گروه تاریخ علم بنیاد دایره المعارف اسلامی و گروهی از اعضای محترم هیئت علمی موسسه رازی است و از یک ماه گذشته، ضمن برگزاری جلسات متعدد و منظم در هر دو مرکز، پیگیری ها و اقدامات لازم برای این مهم آغاز شد.
دکتر کاظمی با بیان این که در این همایش، مدعوین و پژوهشگرانی خارج از موسسه سخنرانی خواهند داشت، تصریح کرد: مشارکت سخنرانانی از بیرون موسسه نشان می دهد این نهاد علاوه بر تاریخ پژوهانی از بدنه علمی خود، مورد توجه دیگر پژوهشگران تاریخی و عرصه پزشکی نیز بوده و این خود معیاری مهم در تعیین جایگاه علمی و اهمیت تاریخی این موسسه است.
وی ادامه داد: در سخنرانی های علمی، متوجه بخشی از فراز و فرود تاریخ موسسه رازی خواهیم شد و با دقت در آن ها درخواهیم یافت که چنین همایش هایی به همان اندازه که حاوی اطلاعات هستند، تولید ابهام نیز می کنند و این رهیافتی بسیار ارزشمند است زیرا نشان دهنده ضعف ما در مطالعات تاریخ نگاری معاصر است و مجموعه این سخنرانی ها منجر به ایجاد زیرساختی دقیق تر برای این دست پژوهش ها خواهد بود.
دبیر همایش پیشواز برگزاری صدمین سالگرد تاسیس موسسه رازی، اظهار امیدواری کرد این گردهمایی بتواند تصویری هر چه روشن تر از تاریخ و تاریخ نگاری موسسه رازی به دست دهد.
این نشست در محورهای "موسسه رازی، گذشته، حال و آینده"، "تبیین اهمیت و ضرورت حمایت از فعالیت موسسه" و "بیان خدمات موسسه رازی در سطح ملی و بین المللی و دفع تهدیدات بیولوژیک" برگزار شد و مدعوین نظرات و پیشنهادهای خود را به مناسبت پاسداشت صدمین سالگرد تاسیس موسسه رازی و جایگاه این موسسه در حوزه سلامت و بهداشت کشور بیان کردند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.