یک دارو که بر پایه سم عنکبوت ساخته شده است، برای معکوس کردن آسیب‌های حاصل از وقوع حمله قلبی به مرحله آزمایش بالینی رسیده است.

به گزارش ایران‌پژواک، محققان نسخه‌ای مصنوعی از یک مولکول زهر عنکبوت را برای استفاده در یک داروی جدید ساخته‌اند. دانشمندان دانشگاه کوئینزلند روی سم عنکبوت تار قیفی که بومی استرالیا است، مطالعه کرده‌اند.

تحقیقات آنها به یک یافته قابل توجه منجر شده است. یک پپتید به نام Hi1a درون زهر این عنکبوت می‌تواند کلید محافظت از قلب در برابر آسیب در هنگام حمله قلبی باشد.

این تیم با توسعه اولین دارویی که برای درمان آسیب‌های حملات قلبی ساخته شده و همچنین از قلب‌های اهدایی محافظت می‌کند، به نقطه عطف پزشکی قابل توجهی دست یافته است.

محققان نسخه‌ای مصنوعی از یکی از مولکول‌های زهر عنکبوت را برای استفاده در یک داروی جدید ساخته‌اند. انتظار می‌رود که داروی مبتنی بر Hi1a بافت آسیب دیده قلب در اثر حملات قلبی را ترمیم کند.

این دارو در مطالعات حیوانی، توانایی خود را در محافظت از قلب در برابر کمبود اکسیژن که یکی از دلایل اصلی آسیب قلبی در طول حملات قلبی است، نشان داده است.

این پروتئین از اسیدی شدن بیش از حد بافت قلب در هنگام حمله قلبی جلوگیری می‌کند. Hi1a کانال‌های یونی حساس به اسید ۱a(ASIC1a) را در سلول‌های ماهیچه قلب هدف قرار می‌دهد.

پروفسور کینگ می‌گوید: تیم ما نشان داد که Hi1a در مدل‌های حیوانی از قلب در برابر آسیب‌های ناشی از کمبود اکسیژن در طول حمله قلبی یا در حین بازیابی قلب محافظت می‌کند.

این کارآزمایی بالینی نتیجه سال‌ها تحقیق و پژوهش در مورد استفاده از Hi1a به عنوان درمانی برای حملات قلبی و سکته مغزی و بهبود قابلیت حیات قلب‌های اهدا شده است.

انتهای پیام

منبع: پژواک

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر