شهرستان ساوجبلاغ می‌تواند به واسطه طبیعت و منطقه تاریخی، هدف گردشگری بسیاری از گردشگران باشد اما به دلیل نبود زیرساخت و ناهماهنگی بعضی ادارات، مردم به سمت ساخت و ساز غیر مجاز متمایل می‌شوند.

سعید فلاح پور رییس شورای اسلامی شهرستان ساوجبلاغ و عضو شورای اسلامی استان البرز در دیدار با زینالی رئیس جهاد شهرستان ساوجبلاغ با تاکید بر موقعیت مکانی ساوجبلاغ و قرار گرفتن در نزدیکی پایتخت اظهار داشت: این موهبت سبب شده است تا در همه ی مواقع سال مسافر و گردشگر بسیار زیادی در این منطقه حضور داشته باشند و از آن بهره ببرند.
فلاح پور تصریح کرد: گرچه این منطقه با وجود برخورداری از پتانسیل بسیار بالا آنطور که باید و شاید به وسیله ی مسئولین مورد عنایت قرار نگرفته و بهتر است مسئولین و طراحان به این ناحیه توجه بیشتری نشان داده و از قابلیت های آن بهره ببرند.
رییس شورای اسلانمی شهرستان ساوجبلاغ در ادامه بیان کرد: وجود آب و هوای خوب و نزدیکی شهر و بخش چندار به پایتخت فرصت خوبی است برای جذب گردشگران اما متاسفانه نبود زیر ساخت‌ های گردشگری و مهمانسرا، هتل صنعت گردشگری در ساوجبلاغ بسیار ضعیف است.
عضو شورای اسلامی استان البرز اظهار داشت: بنا بر دلایل مختلف شهرها و روستاهای شهرستان به سمت حاشیه نشینی هدایت شده و نکته ای که مهم است نداشتن سند آمایش در شهرستان ساوجبلاغ است در حالی که این شهرستان و سایر شهرهای استان می‌تواند به واسطه طبیعت و منطقه تاریخی، هدف گردشگری بسیاری از گردشگران باشد اما به دلیل نبود زیرساخت و ناهماهنگی بعضی ادارات، مردم به سمت ساخت و ساز غیر مجاز متمایل می‌شوند لذا اگر سند آمایش تهیه نشود، به مرورزمان در تمام باغات و زمین های کشاورزی ساخت و ساز انجام می‌شود.
️زینالی رئیس جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشاورزی یکی از منابع پایدار کشور است که می‌تواند سهم بسیار زیادی را در ایجاد اشتغال و درآمدزایی ایفا کند اظهار داشت کد افزایش اعتبار در این حوزه سبب قوی‌تر شدن بخش کشاورزی شده که این خود جزو اولویت‌های اول ما به شمار می‌رود ودر بخش چندار و شهر کوهسار بعلت نبود زیر ساخت ها تفکیک غیر اصولی و ساخت و ساز غیرمجار انجام می‌شود که این موضوع موجب از بین رفتن سرمایه ملی و نارضایتی شهروندان می شود.
در پایان زینالی تاکید بر اجرایی شدن سند آمایش سرزمین‌ توسط مسئولین مربوطه در شهرستان را راه چاره این مشکلات و چالش ها دانست.

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر