نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس گفت: سند ۲۰۳۰ سیستم آموزشی و دانشآموز ما را تهی از هویت و مسئولیت پذیری میکند و دانش آموز را مادی به بار میآورد.
علیرضا عباسی در شورای اولیا و مربیان ناحیه ۴ آموزش و پرورش کرج در تالار فردوسی ضمن تبریک هفته پیوند اولیا و مربیان اظهار کرد: کار پیامبران تربیت و تعلیم است و سیستم آموزش و پرورش ما هم برگرفته از کار پیامبران تزکیه را در اولویت و سپس تعلیم را سرلوحه خود قرار داده است و با تمام وجود به این کار مشغول است، بنابراین قدر خودتان را بدانید و شأن و منزلت و جایگاه خود را در نظر بگیرید و به اهمیت کاری که انجام میدهید واقف باشید چون مسیر حرکت شما مسیر انبیا است.
وی بیان کرد: ما در جامعه افراد بیشماری داریم که از پشت میزهای همین مدارس تربیت شدند و برای کشور افتخارها آفریدند.
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس تصریح کرد: مرحوم کاظمی آشتیانی، فردی بود که برای اولین بار در کشور ما بحث مؤسسه رویان و سلولهای بنیادین را مطرح کرد و امروز افتخار میکنیم به عنوان یکی از پنج کشور برتر دنیا این فناوری را در اختیار داریم.
همچنین ما امروز به مرحلهای رسیدهایم که از صفر تا صد فناوری هستهای خودکفا هستیم.
وی خاطرنشان کرد: دشمن به دلیل اینکه نتوانست پیشرفت علمی کشور در زمینه هستهای را متوقف کند به سمت ترور دانشمندان هستهای کشور رفت.
عباسی گفت: اگر روحیه ایثار و شهادت در مدارس ما تعلیم داده نشود هنگامی که با ابتلائاتی نظیر کرونا مواجه میشویم مادیات و فردگرایی بر معنویات و همنوع دوستی غلبه خواهد کرد و به نوعی دچار بی نظمی در جامعه میشویم.
وی اظهار کرد: ارکان سیستم تعلیم و تربیت ما شامل دانش آموزان، اولیا و مربیان هست و این ارکان باید گام به گام همراه و هم قدم با هم باشند و اگر غفلت شود در اهداف متعالی تعلیم و تربیت خلل وارد خواهد شد.
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس بیان کرد: غایت سند تحول بنیادین این است که دانشآموز مسئولیت پذیر برای کشور تربیت شود.
دانشآموز اولاً باید در مقابل خود احساس مسئولیت کند، دانشآموز باید با خود فکر کند که آیا میخواهد سربار جامعه باشد یا سرباز جامعه، ثانیاً چنین دانشآموزی باید نسبت به جامعه و هم نوعان خود مسئولیت پذیر باشد.
ثالثاً در قبال محیط اطراف خود هم احساس مسئولیت میکند.
رابعاً نسبت به پروردگار هم باید احساس مسئولیت کند.
برای تربیت دانشآموز باید به تمام ابعاد وجودی وی توجه شود
وی تصریح کرد: برای تربیت دانشآموز باید به تمام ابعاد وجودی دانش آموز توجه شود و هم عقل معاد و هم عقل معاش به دانشآموز تعلیم داده شود، اگر چنین دانش آموزانی برای کشور تربیت شوند، مطمئن باشید که کشور بیمه خواهد شد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: در عوض سند ۲۰۳۰ سیستم آموزشی و دانشآموز ما را تهی از هویت و مسئولیت پذیری میکند و دانشآموز را مادی به بار میآورد.
وی گفت: برنامه دشمنان این ملت ایجاد تزلزل و خلل در مکانهایی است که تربیت نسلهای آینده ما را بر عهده دارند و با ایجاد وقفه در کارایی مدارس و دانشگاهها که موتور محرکه و پیشران جامعه هستند، پیشرفت کشور را کند و متوقف نمایند.
عباسی اظهار کرد: انقلاب ما با سه مؤلفه شکل گرفت و استمرار پیدا کرد؛ آموزههای دینی، وحدت جامعه و رهبری انقلاب.
وی متذکر شد: اگر هر یک از این سه مؤلفه دچار تزلزل شود مطمئن باشید که به مشکل خواهیم خورد.
بنابراین اولیا، مربیان و مسئولین مواظبت کنند در این جنگ شناختی که دشمن راه انداخته است باید جوان، نوجوان و دانشآموز را با روایتگری صحیح و با تبیین درست آگاه کنند و دستاوردهای نظام و انقلاب را به همان گوشزد کنند و نقشها را به آنان متذکر شوند و نقش آنان در برطرف کردن نقصها و نقش آنان در پیشرفت کشور را برای آنان ترسیم نمایند و نقشه شوم دشمن را خنثی نمایند و تهدید ایجاد شده توسط دشمن را با بصیرت مثالزدنی آحاد جامعه به فرصت تبدیل نمایند.
منبع مهر برچسب ها: نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس گفت: سند ۲۰۳۰ سیستم آموزشی و دانشآموز ما را تهی از هویت و مسئولیت پذیری میکند و دانش آموز را مادی به بار میآورد.
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس گفت: سند ۲۰۳۰ سیستم آموزشی و دانشآموز ما را ته
از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید